سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

پیوندها

raghuram rajan: کوید ، شاید بزرگترین چالش هند از زمان استقلال: راگورام راجان

عرفان رضاپوری | يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۶:۴۳ ق.ظ

 

راگورام راجان ، فرماندار سابق RBI ، روز شنبه گفت که همه گیر COVID-19 بزرگترین چالش هند از زمان استقلال است ، و افزود که در بسیاری از مناطق دولت به دلایل مختلف برای کمک به مردم حضور ندارد.

راجان با اشاره به یک رویداد مجازی که توسط دانشگاه دانشگاه شیکاگو در دهلی برگزار شد ، گفت هند نیاز به یک روند سریع ورشکستگی برای بخش MSME دارد.

وی گفت: “با توجه به همه گیری ، این یک زمان غم انگیز در هند است. همه گیر COVID-19 شاید بزرگترین چالش هند از زمان استقلال است.”

وی افزود: “وقتی همه گیر اول اتفاق افتاد ، چالش عمدتا اقتصادی در نتیجه محاصره بود ، اکنون این چالش هم اقتصادی و هم شخصی است و هرچه جلو برویم یک عنصر اجتماعی در آن وجود خواهد داشت.”

هند طی هفته های گذشته روزانه بیش از 3 میلیون مورد جدید COVID گزارش کرده است و تعداد مرگ های ناشی از عفونت نیز در حال افزایش است.

راجان گفت: “یکی از تأثیرات همه گیری این است که به دلایل مختلف شاهد حضور دولت نیستیم.”

وی با اشاره به اینکه دولت ماهاراشترا موفق به تهیه تخت اکسیژن برای بیماران مبتلا به COVID-19 شده است ، گفت: در بسیاری از نقاط ، این سطح از دولت نیز کارساز نیست.

به گفته راجان ، بعد از همه گیری ، اگر جامعه را جدی نگیریم ، تقریباً به اندازه خود بیماری همه گیر یک فاجعه خواهد بود.

وی گفت: “من امیدوارم که هرچه این بیماری همه گیر می گذرد ، ما تشخیص خواهیم داد که دولت در حال فروپاشی است. همه گیری نشان داده است که همه ما با هم ارتباط داریم. هیچ مردی جزیره نیست ، هیچ زنی جزیره نیست.”

راجان ، در حال حاضر استاد دانشکده تجارت بوت دانشگاه شیکاگو ، خاطرنشان کرد که گاهی اوقات شما نیاز دارید که اصلاحات را نه یواشکی ، بلکه آشکار انجام دهید.

این اقتصاددان برجسته با یادآوری سخنرانی معروف خود در IIT در دهلی گفت که مطبوعات آن را به عنوان یک مخالفت نمادین تلقی می کنند.

وی گفت: “سخنرانی من از IIT در دهلی انتقادی از دولت نبود … گاهی اوقات همه چیز تفسیر می شود.”

در طی برگزاری کنفرانس IIT دهلی ، مادربزرگ آن ، در تاریخ 31 اکتبر 2015 ، راجان گفت که تحمل و احترام متقابل برای بهبود محیط ایده ها و نقص جسمی ضروری است یا اینکه بی توجهی لفظی به هر یک از افراد گروه است.  وی گفت: “ما به آزادی بیان ، آزادی انتقاد نیاز داریم ، این هند را برای قرن 21 آماده می کند.”

فرماندار سابق RBI صریح گفت که دولت ها باید سازگار شوند ، تعدیل شوند و این می تواند به روشی مودبانه انجام شود.  راجان گفت: “اما افراد کافی در داخل و خارج از دولت باید صحبت کنند ، در غیر این صورت ما با یک فاجعه روبرو خواهیم شد.”

  • عرفان رضاپوری