سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

پیوندها

 

CAPE CANAVERAL ، FLA.  – فضانوردان جرأت دارند روز یکشنبه در کمتر از یک هفته به راهپیمایی دوم خود بپردازند تا صفحات خورشیدی قدرتمندی را مقابل ایستگاه فضایی بین المللی نصب کنند.

توماس پسک از فرانسه و شین کیمبرو از ناسا روز چهارشنبه در حالی که لباس فضایی و سایر مشکلات مانع از توسعه اولین صفحه در سری صفحه های خورشیدی با فن آوری بالا شد ، همان جا را متوقف کردند.  کیمبرو برای جلوگیری از دردسری که دفعه قبل با آن روبرو شد ، لباس دیگری پوشیده بود.

مگان مک آرتور ، فضانورد از داخل گفت: “به یاد داشته باشید: امروز شما پروانه هایی هستید که دارای عضله دو سر هستند.”

مسافران فضایی هفته گذشته توانستند اولین بال خورشیدی را بردارند ، اما مجبور شدند سرعت اتصال برق را کاهش دهند و صفحه را به طول 19 متر باز کنند.  این در صدر لیست کارهای یکشنبه قرار گرفت.

این بال های جدید خورشید به گونه ای طراحی شده اند که برخلاف بالهای قدیمی موجود در ایستگاه که مانند آکاردئون باز می شوند ، مانند یک فرش قرمز پهن می شوند.  آنها با افزایش تقاضا برای آزمایشات و افزایش گردشگران فضایی ، به ایستگاه پیری نیرو می بخشند.

ناسا در ابتدا دو راهپیمای فضایی را برای این کار اختصاص داد ، یکی برای هر صفحه خورشیدی نصب شده.  اما مدیران ، با توجه به همه مشکلات قبلی ، راهپیمایی فضایی سوم را اضافه کردند.  Peske و Kimbro روز جمعه برای تکمیل کار در صفحه دوم که توسط Space X در اوایل ماه جاری تحویل داده شد ، برمی گردند.

این جفت اول باعث افزایش قدیمی ترین بال های خورشیدی در ایستگاه فضایی می شود که پس از 20 سال کار مداوم در حال خراب شدن است.

SpaceX سال آینده دو جفت دیگر تحویل می دهد.

اگرچه کوچکتر از نمونه های اصلی است ، اما صفحات خورشیدی جدید می توانند به طور قابل توجهی انرژی بیشتری تولید کنند.  اگر ناسا امیدوار باشد ایستگاه فضایی تا پایان این دهه با مهمانان خصوصی میلیون ها دلار برای سوار شدن بپردازد ، به این انرژی نیاز دارد.

انتظار می رود یک گروه فیلمبرداری روسی پاییز امسال قزاقستان را به قصد ایستگاه مداری خود ترک کند و به دنبال آن یک سری از تجار ثروتمند نیز حضور دارند.  SpaceX سفر از کیپ کاناورال را فراهم می کند.

روز چهارشنبه ، صفحه کنترل نمایش لباس کیمبرو گم شد و او مجبور شد برای تنظیم مجدد آن به قفل هوا برگردد.  سپس سیستم خنک کننده آن جهش فشار کوتاه را ثبت می کند.  مهندسان هنوز در حال ارزیابی هستند که چه اشتباهی رخ داده است.

کیمبرو در توییت های خود می نویسد: “فضا سخت است”.

فضا سخت است.  دیروز در پیاده روی فضایی ما با چندین مشکل روبرو شدیم که کل تیم به طرز باورنکردنی آنها را حل کرد. تام_استرو این تصاویر را گرفت و ما را در یک روز بسیار پرتحرک به طرز شگفت انگیزی ترجمه کرد. pic.twitter.com/GMKBjHx2cT

– شین کیمبرو (astro_kimbrough) 17 ژوئن 2021

——

دپارتمان بهداشت و علوم آسوشیتدپرس از بخش آموزش علوم م Instituteسسه پزشکی هوارد هیوز پشتیبانی دریافت می کند.  AP فقط مسئولیت کلیه مطالب را بر عهده دارد.

  • عرفان رضاپوری