سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

پیوندها

۵۹ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

10 تا از فوتوژنیک ترین هتل های کره زمین

عرفان رضاپوری | سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۳۸ ب.ظ

 

سفر سرانجام گشوده شد – البته با محدودیت های بسیاری که هنوز وجود دارد.  با این حال ، ما یک قدم به غرفه سازی در سراسر جهان نزدیک هستیم و قول داده ایم که دیگر هرگز آن را مسلم نخواهیم دید

سرانجام ، بسته به اینکه در لیست سبز دولت ، کهربا یا قرمز قرار دارند ، می توانید در هتل های انگلیس و همچنین کشورهای منتخب جهان اقامت داشته باشید.  بنابراین ، در اینجا نوعی عجیب و غریب برای الهام بخشیدن به سفر بعدی شما وجود دارد.

این هتل های برنده جایزه توسط گردشگران Tripadvisor به عنوان بهترین فتوژنیک در جهان معرفی شده اند.  این لیست توسط الگوریتمی تعیین می شود که هتل های دارای امتیاز حداقل 4.5 بالون و بیشترین تعداد عکس و رأی عالی برای عکسها را در سایت رتبه بندی سفر تجزیه و تحلیل می کند.

متصل …

بیمه مسافرتی Covid-19: 7 نکته ای که باید قبل از ترک آن بدانید

این چیزی کمی متفاوت است: غارهای سنگی به اتاق خواب های بوتیک تبدیل شده اند.  به سادگی مبله ، با شمع روشن شده و آرامش بخش است.

Sextantio Le Grotte della Civita ، ماترا ، ایتالیا (عکس: Tripadvisor)

خانه های ییلاقی ، اسکله های شناور و مبلمان بامبو در وسط یک جنگل سرسبز.  رویایی

La Fortuna at Atitlan، Santa Cruz La Laguna، Guatemala (عکس: Tripadvisor)

تنها چیزی که می توانیم به آن فکر کنیم شراب است ، همه چیز شراب.

Cavas Wine Lodge ، مندوزا ، آرژانتین (عکس: Tripadvisor)

بله ، این هتل دارای یک رستوران زیر آب نیز هست.

من و شما از Cocoon Maldives ، Raa Atoll ، مالدیو (عکس: Tripadvisor)

اگر ساحل جالب توجه کافی نباشد ، مطمئناً یکی از پنج استخر (پنج!) معامله را شیرین می کند.

هتل هارد راک لس کابوس ، کابو سان لوکاس ، مکزیک (عکس: Tripadvisor)

آیا می توانید یک کوکتل شناور و نمای فوق العاده ای از استخر بی نهایت را تصور کنید؟

W Koh Samui ، کوه سامویی ، تایلند (عکس: Tripadvisor)

که در امتداد صحرای قطب شمال دریاچه ایناری واقع شده است ، منظره ای نفس گیر و مکانی ایده آل برای شناسایی شفق قطبی را ارائه می دهد.

هتل Wilderness Inari ، ایناری ، فنلاند (عکس: Tripadvisor)

شسته شده با فضاهای سفید و راهروهای سنتی غارنشینی ، سانتورینی کلاسیک ، که هنوز هم محلی ها معتقدند که محل اصلی آتلانتیس گمشده است.

Dana Villas & Infinity Suites، Santorini، یونان (عکس: Tripadvisor)

داستان ادامه دارد

استخر بی پایان و سرسبز دیگری با منظره خیره کننده سنگاپور فراتر از آن.

هتل Outpost Sentosa از مهمان نوازی شرق دور ، سنگاپور (عکس: Tripadvisor)

این هتل آسمان خراش در اقتباس فیلم پرفروش ترین رمان Crazy Rich Asians ظاهر شد.

Marina Bay Sands ، سنگاپور (عکس: Tripadvisor)

می توانید لیست کامل هتل های عالی را اینجا ببینید.

متصل …

Covid Rules: تمام کارهایی که می توانید از 17 مه انجام دهید

“جاده آزاد از آن ما بود” – این امر به شما علاقه جدی به مسافران می دهد

چگونه می خواهیم به طور مداوم از خانه کار کنیم – و آنچه را که می خواهید بدست آورید

این مقاله در اصل در هاف پست انگلستان منتشر شده و به روز شده است.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۲:۳۸
  • عرفان رضاپوری

سهام جهانی با وجود همه گیر و ترس از تورم در حال افزایش است

عرفان رضاپوری | سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۵:۳۸ ب.ظ

 

توکیو – سهام جهانی پس از فروش معاملات اخیر ناشی از وخیم شدن بیماری همه گیر در برخی کشورها ، معاملات سودآور را در سه شنبه افزایش یافت.

CAC 40 فرانسوی در ابتدای معاملات 0.4٪ رشد کرد و به 6،390.95 رسید ، در حالی که DAX آلمان با 0.5٪ افزایش به 15،467.48 رسید.  FTSE 200 انگلیس 0.5٪ به 7،065.67 افزود.  سهام ایالات متحده برای سود در نظر گرفته شده بود ، زیرا معاملات آتی Dow با 0.3٪ افزایش به 34352.0 رسید.  معاملات آتی S&P 500 با 0.4٪ افزایش به 4172.88 واحد رسید.

شاخص ژاپنی Nikkei 225 با جهش 2.1٪ به 28406،84 رسید.  کوسپی از کره جنوبی با کسب 1.2٪ به 3،173.05 رسید.  S & P / ASX 200 استرالیایی 0.6٪ به 77،066.00 افزود.  Hang Seng از هنگ کنگ با 1.4٪ جهش به 28593.81 رسید ، در حالی که Shanghai Composite با 0.3٪ افزایش به 3،529.01 رسید.

بازارهای منطقه ای با کاهش داده ها نشان می دهند که اقتصاد ژاپن در سه ماهه گذشته سالانه 5.1 درصد کاهش یافته است ، زیرا تعداد موارد جدید ویروس کرونا افزایش یافته است.  تحلیلگران انتظار نتایج را داشتند و به زودی بهبود وضعیت را انتظار ندارند.

اگرچه آسیا تاکنون در کنترل عفونت های COVID-19 بهتر از ایالات متحده ، آمریکای جنوبی و مرکزی و مناطقی از اروپا عمل کرده است ، اما نگرانی ها در مورد جهش های اخیر در هند ، ژاپن ، تایلند و جاهای دیگر در حال افزایش است.

یپ یونگ رونگ ، استراتژیست بازار در IG در سنگاپور ، گفت که بازارهای آسیا به دنبال نگرانی در مورد اعتراضات ویروسی در تلاشند “از ضعف برگردند.”

اخیراً نگرانی در مورد موقت بودن یا ادامه تورم افزایش یافته است و بازار را غرق کرده است.  با ظهور اقتصاد از کما ناشی از بیماری همه گیر ، سال گذشته قیمت ها از بیمه اتومبیل گرفته تا وعده های غذایی رستوران در حال افزایش است.

ترس از این است که در صورت ادامه تورم ، فدرال رزرو مجبور است حمایت گسترده ای را که از بازار ارائه می دهد ، بدست آورد.  این شامل نرخ بهره کم سابقه و خرید ماهیانه 120 میلیارد دلار اوراق قرضه است که برای ایجاد تنوع در بازار کار و اقتصاد طراحی شده است.

نرخ های بهره بیشتر بیشتر سهام بورس را به خود جلب می کند ، اما به ویژه برای سهامی که گرانترین قیمت محسوب می شوند و سهام هایی که در آینده ای دور منتظر سود هستند ، دردناک است.

سود حاصل از تیتان های فناوری و بسیاری از بقیه شرکت های آمریکایی به تأیید صعود بسیار زیاد سهام کمک کرد.  اقتصاد در حال افزایش است ، واکسیناسیون علیه COVID-19 آغاز می شود و S&P 500 در چهار ماه اول سال 11.3٪ رشد می کند.  این سود بیشتر از سود بازار در 20 سال گذشته است.

با وجود همه نگرانی ها در مورد تورم ، بسیاری از سرمایه گذاران حرفه ای ، فدرال رزرو را تکرار کرده و گفته اند که انتظار دارند “افزایش قیمت” گذرا باشد.  بسیاری از تحلیلگران همچنین انتظار دارند با پیشرفت اقتصاد و بازار کار رشد سود قوی برای شرکت ها ادامه یابد.  این امر می تواند به بالا نگه داشتن قیمت سهام کمک کند ، اگرچه ممکن است پس از افزایش سهام سال گذشته هنگام تقسیم سود ، انگیزه زیادی ایجاد نکند.

در تجارت انرژی ، معیار ایالات متحده 49 سنت به 66.76 دلار در هر بشکه در تجارت الکترونیکی در بورس کالای نیویورک افزود.  روز دوشنبه ، با افزایش 90 سنتی به 66.27 دلار رسید.  هر بشکه نفت خام برنت ، استاندارد بین المللی ، با 54 سنت افزایش به 70 دلار رسید.

در معاملات ارز ، دلار آمریکا از 109.21 ین در اواخر روز دوشنبه به 108.87 ین کاهش یافت.  قیمت یورو 1.2216 دلار در مقایسه با 1.2213 دلار است.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۷:۳۸
  • عرفان رضاپوری

طوفان Tauktae پس از خشکسالی در گجرات ضعیف می شود

عرفان رضاپوری | سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۷:۳۷ ق.ظ

 

    اداره هواشناسی هند گفت ، روند خشکی طوفان شدید طوفانی Tauktae ، که حدود ساعت 21:00 به ساحل گجرات در ساوراشترا بین دیو و اونا برخورد کرد ، حدود ساعت 12:00 روز سه شنبه به پایان رسید.

مقامات گفتند که تاکنون هیچ تلفاتی گزارش نشده است.  دولت ایالت بیش از دو نفر را به مکانهای امن قبل از طوفان منتقل کرده بود.

IMD همچنین پس از نیمه شب در توییتر خود نوشت که طوفان Tauktae در یک “طوفان سیکلونیک بسیار شدید” از “طوفان سیکلونیک بسیار شدید” ضعیف شده است.

    IMD در توییتر خود نوشت: “تمام چشم طوفان از ساحل عبور کرده و روی زمین قرار دارد. بخش پشت چشم در حال ورود به خشکی است.”

به روزرسانی های طوفان Tauktae  17 مه 2021

    محلی که چشم یک طوفان از آن عبور می کند به عنوان مکانی در خشکی تعریف می شود.

    روند خشکی در گجرات روز دوشنبه در حدود ساعت 21 شب آغاز می شود. مقامات درباره “با ورود” بخش جلوی چشم طوفان Tauktae “به سرزمین نزدیک سرزمین های دامان و دیو اتحادیه با سرعت باد حدود 150 تا 175 کیلومتر در ساعت گفتند. IMD در گجرات

    مقامات منطقه گفتند که این طوفان باعث طغیان شدید باد و باران های سیل آسا در کل کمربند ساحلی شده و درختان را در مناطق جوناگاد ، آمرلی و بهوناگر از ریشه می کند.

    مرکز هواشناسی منطقه ای اعلام کرد که اکنون این گردباد به سمت شمال گجرات حرکت کرده و در نهایت ضعیف خواهد شد.

    “طوفان اکنون پس از عبور از منطقه سورندراناگار به منطقه آمرلی و سپس به باناسکانتا به شمال منتقل خواهد شد.  ما انتظار داریم که هرچه جلو می رود وزن کم کند. “

    دبیرکل درآمد اضافی پانکاج کومار گفت ، اگرچه گزارشی از جراحات و یا تلفات گزارش نشده است ، اما وزش باد همراه با باران سیل آسا چندین درخت و برج برقی را در امتداد کمربند ساحلی از ریشه خارج کرده است.

    به گفته MLAs محلی ، بادهای طوفانی جاده ها را نیز مسدود کرده و برق بسیاری از روستاهای آن مناطق را قطع کرده است.  دولت ایالت برای پاکسازی جاده ها و بازیابی برق ، تیم های بازیابی سریع را مستقر کرده است.

    مقامات گفتند که تصویر واقعی ویرانی تا صبح ظاهر نخواهد شد ، زیرا هوای شدید بیرون رفتن در شب را تقریباً غیرممکن می کند.

ویجی روپانی ، وزیر ارشد گجرات پیش از این گفته بود که مناطق ساحلی Amreli ، Junagad ، Gir-Somnat و Bhavnagar با حداکثر وزن مواجه خواهند شد ، زیرا با ایجاد خشکسالی در چشم طوفان ، سرعت باد به 150 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

    گجرات پس از دستیابی به موفقیت تقریباً 23 ساله با چنین طوفان بالقوه ویرانگری روبرو شده است.

    در ژوئن 1998 ، یک ابر سیکلون در نزدیکی جزایر لاکشادویپ رخ داد و بندر کندلا در گجرات را مورد اصابت قرار داد.  بر اساس برخی تخمین ها ، تا 10 هزار نفر در این طوفان کشته شده اند.

فرودگاه ها

    فرودگاه های اصلی گجرات ، از جمله احمدآباد و سورات ، به عنوان یک اقدام پیشگیرانه ، کلیه عملیات را به حالت تعلیق درآورده اند.

    بدون فرودگاه راجکوت ، که برای پروازها تا ساعت 11:15 صبح در 19 ماه مه بسته خواهد بود ، سه فرودگاه دیگر – احمدآباد ، سورات و وادودارا – برای پروازهای داخلی و خارجی تا 18 مه بسته خواهند بود.

    فرودگاه احمدآباد که دوشنبه شب فعالیت خود را متوقف کرد ، صبح روز سه شنبه سه شنبه از سر می گیرد.

    دولت ایالت بیش از دو میلیون نفر را به مکان های امن منتقل کرده و تیم های مقابله با حوادث را بسیج کرده است ، 44 نفر از NDRF و 10 نفر از SDRF.

    فقط در طی دو ساعت بین 10 شب و 12 شب ، Una Talaka از منطقه Gir-Somnat 131 میلی متر باران بارید ، پس از آن 110 میلی متر در Hamba توسط Amreli ، 76 میلی متر در Gadda توسط Gir-Somnat ، 72 میلی متر در Savarkundla در Amreli و 35 میلی متر باران بارید. مرکز عملیات اضطراری دولت در بیانیه ای گفت Olpad taluka در منطقه سورات.

    دولت ایالت گفت: این مرکز برای مقابله با این طوفان همه کمکها را به گجرات ارائه داده و از ارتش ، نیروی دریایی و نیروی هوایی خواسته است تا در صورت نیاز در حالت آماده باش بمانند تا به دولت کمک کنند.

    نخست وزیر نارنجا مودی و آمیت شاه وزیر کشور با دولت ایالت در تماس هستند و همه کمک های احتمالی را انجام داده اند.

    دفتر SM گفت: نخست وزیر با آقای روپانی تماس گرفت و در مورد آمادگی دولت ایالتی برای مقابله با این طوفان س askedال کرد.

در بیانیه آمده است ، آقای مودی در حین مکالمه تلفنی ، دولت ایالتی را از هرگونه کمک احتمالی اطمینان داد.

    دفتر نخست وزیری در بیانیه ای گفت: “نارندرا مودی نخست وزیر دوشنبه شب با ویجی روپانی نخست وزیر تماس گرفت تا جزئیات اقدامات دولت ایالتی برای مقابله با طوفان تاوکتا را جویا شود.”

    در این بیانیه آمده است که CM به آقای مودی در مورد اقدامات احتیاطی دولت گجرات برای مقابله با این گردباد اطلاع داده است.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۷:۳۷
  • عرفان رضاپوری

طوفان Tauktae تا امشب به سواحل گجرات برسد. بیش از 1 نفر از مردم لاک نقل مکان کردند

عرفان رضاپوری | دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۴:۳۷ ب.ظ

 

اداره هواشناسی هند (IMD) روز دوشنبه گفت که طوفان Tauktae ، که اکنون در یک “طوفان شدید سیکلونیک” شدت گرفته است ، احتمالاً بین ساعت 20:00 تا 23:00 به سواحل گجرات رسیده و از سواحل کشور عبور خواهد کرد. .

بر اساس بیانیه دولت ، دولت ایالت بیش از یک نفر را که در مناطق ساحلی 17 منطقه زندگی می کردند تا اواخر یکشنبه شب به مکان های امن منتقل کرد و کار از صبح روز دوشنبه از سر گرفته شد.

طبق مرکز عملیات اضطراری دولت ، در طی 24 ساعته که ساعت 6 صبح روز دوشنبه به پایان می رسد ، 84 طالق از 21 منطقه گجرات باران کم بارشی دریافت کردند که عمدتا ناشی از اغتشاشات سیکلونیک است.

شش تالوک بیش از یک اینچ بارندگی داشته است.

براساس آخرین بولتن اداره هواشناسی هند (IMD) ، طوفان Tauktae در یک “طوفان شدید سیکلونیک” شدت بیشتری گرفت.

“به احتمال بسیار زیاد شمال (شمال غربی) حرکت می کند و در عصر (17 مه) به ساحل گجرات می رسد و شب (2000 ساعت – 2300 ساعت IST) با حداکثر ثبات از ساحل ایالتی بین پوربندار و ماهووا (منطقه باهنگر) عبور می کند. سرعت باد 155-165 کیلومتر در ساعت با انفجار تا 185 کیلومتر در ساعت ، “گفت IMD.

IMD گزارش داد ، این طوفان در بسیاری از نقاط ایالت ، باران شدید تا بسیار شدید در چندین مکان و باران بسیار شدید در مناطق جدا شده در مناطق جنوبی ساوراشترا ، دیو و گجرات در روزهای دوشنبه و سه شنبه باعث باران کم و متوسط ​​خواهد شد.

در بیانیه آمده است ، شرایط دریا تا صبح سه شنبه “خارق العاده” باقی خواهد ماند.

در بیانیه ای از دولت ایالت آمده است که بیش از یک لاک تا اواخر دوشنبه شب از 655 روستای آسیب پذیر در 17 ولسوالی به پناهگاه های موقت امن منتقل شده است.

در این بیانیه آمده است ، تعدادی از تیم ها از بخش هایی مانند جنگل ها ، جاده ها و ساختمان ها ، مراقبت های بهداشتی ، درآمد و برق برای مقابله فوری با خسارات ناشی از طوفان مستقر شده اند.

علاوه بر این ، 41 تیم ملی برای مقابله با حوادث (NDRF) همراه با 10 تیم نیروی واکنش برای مقابله با حوادث (SDRF) وجود دارد.  در بیانیه آمده است که سه تیم NDRF به عنوان ذخیره نگه داشته شده اند.

بیمارستان ها اقدامات ویژه ای را برای معالجه بیماران مبتلا به COVID-19 انجام داده اند تا در صورت قطع شدن برق به دلیل سیکلون ، منبع تغذیه پشتیبان تهیه کنند.

در بیانیه آمده است که اقدامات برای 161 واحد مراقبت های ویژه و 576 108 آمبولانس برای جابجایی بیماران در موارد اضطراری نیز در نظر گرفته شده است.

دولت ایالت همچنین 35 راهرو سبز ایجاد کرده است تا اکسیژن پزشکی را به راحتی از طریق گجرات به بیماران بی بضاعت منتقل کند.

در مناطق کم ارتفاع نیز پمپ های آبگیری برای پاکسازی سیلاب نصب شده است.

دولت گفت که دولت های محلی 21126 مورد انباشت در مناطق شهری و 643 مورد در مناطق روستایی و همچنین 668 مورد را به طور موقت حذف کرده اند تا از هر گونه تهدیدی برای زندگی مردم جلوگیری کنند.

با ورودی های PTI

برای روزنامه نگاری عمیق ، عینی و مهمتر از همه متعادل ، برای عضویت در مجله Outlook اینجا را کلیک کنید

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۷ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۶:۳۷
  • عرفان رضاپوری

 

تورنتو – اختلاف بین یک شرکت آبزی پروری خارجی و محافظان محلی و مجریان تور در سواحل ونکوور ، بریتیش کلمبیا ، بر سر برنامه ریزی برای ریختن سموم دفع آفات در آب در جریان است.

Cermaq ، یک شرکت ژاپنی که یک مزرعه پرورش ماهی قزل آلا را در نزدیکی توفینو ، بریتیش کلمبیا اداره می کند ، به دنبال تأیید برای ریختن نزدیک به یک میلیون گالن سموم دفع آفات در آبهای ذخیره گاه زیست کره Clayoquot است.

این سموم دفع آفات حاوی پراکسید هیدروژن است و Cermaq می خواهد از آن برای از بین بردن شپش دریایی استفاده کند ، که بر ماهی قزل آلا پرورش یافته در ماهی سالمون تأثیر می گذارد.  این شرکت در حال حاضر دارای مجوز سه ساله برای دفع سموم دفع آفات در آب است ، اما به دنبال تمدید مجوز است زیرا قرار است در سال جاری منقضی شود.

اما Clayoquot Sound همچنین محل تغذیه نهنگهای خاکستری مهاجر است.  متخصصان حفاظت از محیط زیست مانند بانی گلامبک ، رهبری گروهی را که فعالیت های دریایی را در Clayoquot Sound کنترل می کند ، نگران هستند که این سموم باعث می شود غذای نهنگ هایی مانند کریل و سایر سخت پوستان از بین برود.

گلامبک به سی تی وی نیوز گفت: “نهنگ های خاکستری از چند سال گذشته در تلاش برای یافتن غذا بوده اند.”

اپراتورهای تور مانند لئونارد جان از اهوازت اول ملت ، که به تماشای نهنگ به عنوان یک بخش اساسی از تجارت خود اعتماد می کنند ، نیز همین نگرانی ها را ابراز کرده اند.

جان به CTV News گفت: “من بسیار نگران این هستم که این مزارع پرورش ماهی در Hahoolthee ، قلمرو ما ریخته شود.”

جان فورد ، مجری تور دیگر ، معتقد است که دادن مجوز دیگر سموم دفع آفات برای Cermaq باعث سودمندی این صنعت نسبت به صنعت دیگر می شود.

فورد به CTV News گفت: “برای زندگی من ، نمی توانم درک کنم که چرا مجاز است.”  “من نمی فهمم که چگونه یک صنعت می تواند از مزایای اقتصادی صنعت دیگر بهره مند شود.”

Cermaq در بیانیه نامه الکترونیکی خود اظهار داشت که با توجه به ناپایدار بودن پراکسید هیدروژن ، آفت کش قبل از ریختن و تجزیه طبیعی در آب اقیانوس رقیق شده است.

این شرکت همچنین به CTV News گفت که مقادیر بالای پراکسید هیدروژن “می تواند تأثیر منفی بر روی سخت پوستان در مرحله لارو داشته باشد” ، و گفت که “بسیار بعید است” که مقادیر بالای این ماده شیمیایی با استفاده عادی ترشح شود.

وی گفت: “ما از رویکرد خود استفاده می کنیم و برای همه عقاید آزاد هستیم. ما سخت تلاش می کنیم تا به استانداردهای بهتر از بهترین روشهای جهانی و همچنین استانداردهای تعیین شده توسط ملت ملت آهوشت ، که در قلمرو آن در Clayoquot Sound کار می کنیم ، برسیم.” شرکت.

دولت استانی پیش از میلاد مهلتی برای تصمیم گیری در مورد تمدید مجوز ندارد.  جورج هیمن ، وزیر محیط زیست و تغییرات اقلیمی گفت که این آفت کش “به طور م perثر پراکسید هیدروژن است و به هیدروژن و اکسیژن تجزیه می شود.”

Cermaq همچنین گفت که در مشورت با ملت آهوشت شرکت داشته است.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۷ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۱:۳۷
  • عرفان رضاپوری

گارنت ، دانکن و برایانت رسماً وارد تالار مشاهیر می شوند

عرفان رضاپوری | يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۸:۳۸ ب.ظ

 

UNCASVILLE ، کانکتیکات (AP) – ونسا برایانت بازوی مایکل جوردن را گرفت و صحنه را ترک کرد ، و یک شعار معروف در حالی که بازگشت به صندلی خود بود ، در سراسر صحنه فوران کرد.

مردم فریاد زدند: “کوبه! کوبه! کوبه!”

با این کار ، او – بطور رسمی ، سرانجام – عضوی از تالار مشاهیر بسکتبال نایسمیت بود.

کوبی برایانت اکنون به همراه تیم معاصر تیم دانکن و کوین گارنت ، سرگروه های یک گروه 9 نفری که شنبه شب ، با گذشت بیش از یک سال از انتخاب وی به عنوان تالار سال 2020 ، پذیرفته شده بودند ، در سالن حضور دارند. کلاس

ونسا برایانت گفت: “در حال حاضر ، من مطمئن هستم که او در آسمان می خندد زیرا من در ملا public عام از او تعریف می کنم.”

و او این کار را کرد ، لباس بنفش او مطابق با رنگ سنتی لس آنجلس لیکرز بود که شب را با سخنرانی همسرش که برای سخنرانی در اینجا نیست ، شب بست

ونسا برایانت گفت: “هیچ کس مانند کوبه وجود نخواهد داشت.”  “کوبه یک نوع بود. او خاص بود. فروتن بود – بیرون از زمین ، اما بزرگتر از زندگی.”

برایانت ، دانکن و گارنت از کیم مالکی مربی سه بار قهرمان NCAA ، رودی تومجانویچ ، مربی دو بار قهرمان NBA ، تامیکا کچینگز دارنده چهار مدال طلای المپیک ، مربی سه بار فینال فاینال باربد و چهار بار فینالیست شدند. دبیر کل پاتریک بومن.

گارنت از روی صحنه به دانکن گفت: “من از تو قدردانی می کنم.”  “افتخار این است که با تو وارد سالن بشویم ، برادر. تو و کاب.”

دانکن به آنچه که بود وفادار ماند: متواضع و متواضع ، در روزی که مربی اش اسپرز ، گرگ پوپوویچ ، یک بازی را از دست داد تا شاهد حضور او باشد.

دانکان هنگام شروع سخنرانی گفت: “این عصبی ترین حالت عصبی است که در زندگی داشته ام.”  “من فینال ها را پشت سر گذاشتم ، بازی 7 ، این رسماً عصبی ترین عصبی است که در زندگی ام داشته ام.  من تمام روز به اتاقم رفتم ، بیایید ببینیم چه چیزی به دست می آوریم.  “

طبق معمول ، او را تحویل کلاچ داد.

و سایر سخنرانی ها ناامید کننده نبودند.

تالار مشاهیر یک ساعت 10 دقیقه ای برای شمارش معکوس پیش بینی کننده دارد که سخنرانان از آن برای کمک به سخنان خود استفاده کرده اند.  جلب صاف و روان ، برای چند دقیقه در یک مکالمه احساسی که بسیاری از چالش ها را پوشش می داد ، گذشت.

کچس گفت: “بسکتبال من را خر خرس ، هیجان زده ، درونگرا ، متولد شده با کم شنوایی ، نقص گفتار و اراده برای غلبه بر موانع ، رویاهای بزرگ و تغییر جهان انتخاب کرد.”

مالکی در مورد ریشه های خود صحبت می کند ، از یک شهر کوچک لوئیزیانا به تالار مشاهیر می آید – با معرفی به اردن ، که همان نقش را برایانانت بازی می کند ، متعجب است.

مالکی گفت: “مایکل ، این افتخاری باورنکردنی برای من است. قلب”.

مجموع دستاوردهای کلاس هال حیرت انگیز است.

برایانت ، گارنت ، دانکن و کچینگز برای 58 بازی در All-Star با هم ترکیب شدند.  مولکی ، تومجانوویچ ، ساتن و استیونس بیش از 3000 پیروزی مربیگری را با هم ترکیب کردند.  بومن بخاطر تلاشهایش برای افزودن بسکتبال 3/3 به برنامه المپیک مورد ستایش و ستایش قرار گرفت.

تومجانوویچ در حالی که صدایش ترک می خورد گفت: “زندگی من از رویاهای وحشیانه ام بهتر شد.”

مسابقات قهرمانی NBA ، مسابقات WNBA ، مسابقات قهرمانی کشور ، مدال های طلای المپیک ، جوایز MVP ، کلاس دارای همه چیز بود.

مولکی فریاد زد: “ما تالار مشاهیر هستیم ، پسران”.  “ما یک اتاق مصرف کننده هستیم.”

و گرچه این یک جشن بود ، اما همچنین یادبودی از تالار مشاهیر بود که از آخرین ثبت نام آن در سال 2019 از دست رفته بود. سه بار برنده جایزه گرمی Ne-Yo “” باور نکردنی “را در خاطرات خود اجرا کرد ، فیلم هایی که پشت سر او پخش شد ، از جمله پیام کمیسار سابق NBA ، دیوید استرن ، که در 1 ژانویه 2020 درگذشت و برایانت که در 26 ژانویه همان سال در یک سقوط هلیکوپتر که دخترش جانا و هفت نفر دیگر را به کام مرگ کشید ، جان خود را از دست داد.

برایانت در این ویدیو گفت: “من همیشه گفته ام که ​​می خواهم از من به عنوان بازیکنی یاد کنم که یک لحظه تلف نمی کند ، یک روز هدر نمی دهد و هر روز زندگی می کند مثل اینکه نفر دوازدهم روی نیمکت باشد.” .

برایانت تنها عضوی نبود که پس از مرگ توصیه می شد.  ساتن و بومن نیز همین کار را کردند.  شان ساتون ، پسر ساتن ، از طرف پدر خود پیامی ضبط شده ارائه داد.  پسر باومن ، پاول ، و دختر ، بیانکا ، همین کار را برای پدرشان کردند.

بیانکا باومن گفت: “از این افتخار و فرصتی که برای ادامه دادن میراثم به جلو دارم بسیار متشکرم.”

گارنت همچنین در مورد میراث ، آنچه در مینه سوتا دارد و آنچه هنوز می خواهد در آنجا داشته باشد صحبت می کند.  هنگامی که او تیمبرولوز را در سال 2007 ترک کرد ، آنها یک اصلاح اساسی را به عنوان حق رای دادن آغاز کردند.  اکنون که مینیاپولیس به یک سال آزمایشی پس از مرگ جورج فلوید در سال 2020 نیاز دارد ، گارنت می خواهد بخشی از بهبودی دیگر باشد.

گارنت گفت: “تنها حسرت من با مینه سوتا این است که نتوانستم به عنوان قهرمانی برسم.”  “اما همانطور که گفتم ، من به دنبال بهبود مینیاپولیس هستم.”

استیونز – که بیشتر کار خود را در دانشگاه بنتلی در بخش دوم گذرانده است – توسط تالار مشاهیر جنو آوریما و مفت مک گراو ، رقبای دیرینه بسیاری از نبردها در کنتیکت و نوتردام ، نمایندگی می شد.

استیونز پرسید: “حال شما خوب است؟”

همه چیز خوب بود  Auriemma و McGraw از فرصت استفاده کرده بودند و در کنار استیونز بودند که مانند همه افراد حاضر تعداد بی شماری برای تشکر از آنها داشت.

استیونز گفت: “برای بازیکنان سابق من ، که بسیاری از آنها حضور دارند: به زبان ساده ، شما دلیل این است که امشب اینجا می مانم.”  “بزرگترین افتخار من بود که مربی شما شوم.”

تقویم اکنون به کلاس بعدی می رود که یکشنبه در تالار مشاهیر اسپرینگفیلد در ماساچوست رونمایی می شود ، جایی که مراسم معارفه بعدی قرار است در 11 سپتامبر برگزار شود.

در میان نامزدهای نهایی: ریک آدلمن ، کریس بوش ، پل پیرس ، بن والاس ، کریس وبر و جی رایت.  بیل راسل 46 سال پس از انتخاب به عنوان بازیکن برای هال ، این بار نیز به عنوان مربی ، فینالیست است.

بسیاری از افراد در کلاس بعدی ، مانند اکثر کلاسهای درس در سالن ، خواهند توانست بگویند که بر تردیدها غلبه کرده اند – درست همانطور که بسیاری از این کلاسها این کار را کرده اند.  و از طرف شوهرش ، ونسا برایانت ، پیامی برای کسانی داشت که تصور می کردند او به اهداف خود نخواهد رسید.

او گفت: “او ثابت کرد که اشتباه کردی.”

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۶ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۰:۳۸
  • عرفان رضاپوری

چین برای اولین بار سفینه های فضایی را در مریخ فرود می آورد

عرفان رضاپوری | يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۳:۴۰ ب.ظ

 

چین روز شنبه برای اولین بار یک سفینه فضایی را در مریخ به زمین انداخت ، کاری که از نظر فنی دشوارتر از فرود روی ماه بود و این آخرین گام برای اهداف بلند پروازانه فضایی خود است.

این برنامه ها قبل از پایین آمدن از سطح شیب دار برای کشف یک منطقه یخی از مریخ معروف به کوه آرمانشهر ، مریخ نورد برای آزمایشهای تشخیصی به مدت چند روز در چترباز باقی بماند.  این کشور به آمریکایی پیوست که در ماه فوریه وارد سیاره سرخ شد.

اولین فرود در مریخ در چین پس از پرتاب ماه گذشته بخش اصلی ایستگاه فضایی دائمی و مأموریتی است که سنگهای ماه را در پایان سال گذشته باز می گرداند.

خبرگزاری رسمی شینهوا با اعلام خبر فرود در یکی از حساب های خود در شبکه های اجتماعی گفت: “چین برای اولین بار آثار خود را در مریخ برجای گذاشته است ، که گامی مهم در اکتشافات فضایی کشورمان است.”

ایالات متحده از سال 1976 تاکنون 9 فرود موفقیت آمیز در مریخ داشته است. اتحاد جماهیر شوروی در سال 1971 بر روی این سیاره فرود آمد ، اما پس از آنکه فضاپیما پس از مدت کوتاهی از انتقال اطلاعات متوقف شد ، این مأموریت ناکام ماند.

طرف فرود حامل اولین مریخ نورد چین سیاره سرخ را لمس کرده است.  این اولین باری است که چین کاوشگری را روی سیاره ای غیر از زمین فرود می آورد.   https://t.co/YMkkSl8MOj    pic.twitter.com / QIPzIGfgTp

& mdash؛XHNews

یک مریخ نورد و یک هلی کوپتر کوچک از طرف فرود آمریکا در حال اکتشاف مریخ در ماه فوریه هستند.  ناسا انتظار دارد که مریخ نورد اولین نمونه خود را در ماه جولای جمع کند تا پس از یک دهه به زمین بازگردد.

چین قبلاً روی ماه فرود آمده است ، اما فرود روی مریخ کاری بسیار دشوارتر است.  سفینه های فضایی هنگام ورود به جو مریخ از سپرهایی برای محافظت در برابر گرمای سوزان استفاده می کنند و برای جلوگیری از سقوط از سرعت و موشک های یکپارچه و چتر استفاده می کنند.  چترها و موشکها باید در زمان مناسب برای فرود در محل تعیین شده قرار بگیرند.  برای فرود روی ماه فقط موشک های مینی رترو لازم است و فقط چتر نجات برای بازگشت به زمین کافی است.

شینهوا گفت: کپسول ورودی در ارتفاع 125 کیلومتری وارد جو مریخ شد و به اصطلاح “پر خطرترین مرحله کل ماموریت” آغاز شد.

شین هوا گفت: یک چتر 200 متر مربعی مستقر شد و بعداً سقوط کرد و سپس یک موشک یکپارچه شلیک شد تا سرعت شناور تقریباً به صفر برسد.  این شناور حدود 100 متر از سطح زمین بالا رفت تا موانع را قبل از لمس چهار پایه بافر شناسایی کند.

اعضای مرکز کنترل هوافضا پکن روز شنبه پس از فرود موفقیت آمیز فضاپیمای چینی تیانوان-1 در مریخ جشن می گیرند. (جین لیوانگ / شینهوا از طریق AP)

به گزارش شینهوا ، گان یانگ ، یک مقام اداره ملی فضایی چین ، گفت: “هر مرحله فقط یک فرصت داشت و اقدامات از نزدیک با هم مرتبط بودند. اگر نقصی وجود داشت ، فرود شکست می خورد.”

شین هوا گفت: این برخورد در ساعت 7:18 صبح به وقت پکن (7:18 بعد از ظهر ET) بود ، اگرچه بیش از یک ساعت طول کشید تا کنترل کننده های زمینی بتوانند موفقیت آمیز بودن فرود را تأیید کنند.  مریخ نورد باید صفحات خورشیدی و آنتن خود را باز کند و پس از آن بیش از 17 دقیقه طول کشید تا سیگنال های خود فاصله بین مریخ و زمین را طی کنند.

شی جین پینگ ، رئیس جمهور چین در نامه تبریک خود به تیم مأموریت ، فرود را “گام مهمی در اکتشاف بین سیاره ای کشورمان ، شناخت جهش از کره ماه به سیستم سیاره ای و ترک دنباله چینی در مریخ برای اولین بار” خواند.  … میهن و مردم همیشه شاهکارهای استثنایی شما را به یاد می آورند!  “

به تیم تبریک می گویم  # تیانوان 1  از CNSA برای فرود موفقیت آمیز اولین مریخ نورد چینی برای کشف مریخ ، < a href = "https://twitter.com/hashtag/Zhurong?src=hash&amp;ref_src=twsrc%5Etfw"> # ژورونگ !!  همراه با جامعه علمی جهان ، من منتظر سهم مهمی هستم که این مأموریت در درک بشریت از سیاره سرخ خواهد داشت.   pic.twitter.com/KexElIu8OH

&#038; mdash؛Dr_ThomasZ

توماس زوربوچن ، دستیار مدیر ناسا ، در توئیتی نوشت: &#8220;همراه با جامعه علمی جهانی ، من منتظر سهم مهم این ماموریت در درک بشریت از سیاره سرخ هستم.&#8221;

فرود چینی ها در مریخ محبوب ترین موضوع در Weibo ، یک سکوی برجسته رسانه های اجتماعی بود ، زیرا مردم ابراز هیجان و غرور می کردند.

فضاپیمای Tianwen-1 از ماه فوریه در مدار مریخ قرار دارد ، وقتی پس از 6 ماه و نیم سفر از زمین وارد آن شد.  شینهوا این مأموریت را اولین بررسی سیاره ای چین توصیف کرد.

گروه فضایی حامل اولین مریخ نورد چین سیاره سرخ را لمس کرده است ، اداره ملی فضایی چین (CNSA) صبح شنبه تأیید کرد  https://t.co / i6ZHqhiAUi    pic.twitter.com/bQ3Kn0WpTp

&#038; mdash؛XHNews

انتظار می رود مریخ نوردی که به نام خدای آتش سوزی چینی Jurong نامگذاری شده است ، به مدت 90 روز مستقر شود و به دنبال شواهدی از زندگی باشد.  تقریباً به اندازه یک ماشین کوچک ، دارای رادار ، لیزر و سنسورهای نفوذپذیر زمین برای اندازه گیری جو و کره مغناطیسی است.

برنامه فضایی چین در اوج مسابقه فضایی خود احتیاط بیشتری نسبت به ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی دارد.

راه اندازی ماژول اصلی ایستگاه فضایی در چین در ماه آوریل ، اولین مأموریت 11 برنامه ریزی شده برای ساخت و ایمن سازی ایستگاه و اعزام خدمه 3 نفره تا پایان سال آینده است.  در حالی که ماژول با موفقیت پرتاب شد ، بازگشت کنترل نشده موشک به زمین انتقادات بین المللی را به همراه داشت ، از جمله بیل نلسون ، مدیر ناسا.

چین گفته است که می خواهد مردم را روی ماه فرود بیاورد و احتمالاً یک پایگاه علمی در آنجا ایجاد کند.  هیچ جدول زمانی برای این پروژه ها منتشر نشده است.  گزارش شده است که یک فضاپیما نیز در حال توسعه است.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۶ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۵:۴۰
  • عرفان رضاپوری

چگونه همه گیر بر سلامت روان کودک شما تأثیر می گذارد

عرفان رضاپوری | يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۴۳ ق.ظ

 

همه گیری نه تنها بزرگسالان بلکه کودکان را نیز درگیر کرد.  بله، درست شنیدی!  بیماری همه گیر نه تنها بر سلامت جسمی کودکان بلکه بر سلامت روحی و روانی آنها نیز تأثیر گذاشته است.  طول می کشد تا والدین اطمینان حاصل کنند که فرزندانشان در برابر بیماری همه گیر بدون استرس هستند.  این ترفندهای اساسی را دنبال کنید و از آسیب رساندن به سلامت روان خود جلوگیری کنید.

بیش از یک سال گذشت و همه گیری کودکان کودکان را مجبور به ماندن در خانه کرد و از رفتن آنها به مدرسه یا حتی مهد کودک ها یا زمین های بازی جلوگیری کرد.  حتی فاصله اجتماعی یکی از اقدامات ذکر شده برای محدود کردن شیوع ویروس کرونا است که نیاز به حفظ فاصله ایمن هنگام مکالمه با مردم دارد.  همچنین توصیه می شود بازدیدکنندگان را در خانه محدود کنید و یا برای دور نگه داشتن کوید از خروج از خانه خودداری کنید.  در حین قفل ، بچه ها متوجه نکات منفی زیادی شدند.  کودکان در حین قفل کردن از برنامه های مناسب پیروی نمی کنند ، والدین در اطراف آنها هستند که مراقب بچه ها هستند و بسیاری از کودکان نمی فهمند که در اطراف آنها چه می گذرد و دقیقاً کوید چیست.

به این ترتیب ، آنها می توانند ناامید ، افسرده ، مضطرب ، پارانوئید ، آشفته ، خشن ، تنها و وسواس شوند.  کودک شما ممکن است از خوردن غذا یا پرخوری پرهیز کند.  او ممکن است از راه دور بخوابد یا اصلاً نخوابد.  آنها با مشکلاتی مانند سردرد ، عدم توانایی در تحقیق ، فراموشی ، کابوس ، معده درد و حتی از دست دادن علاقه به فعالیت های روزمره روبرو خواهند شد.  علاوه بر این ، آنها همچنین می توانند احساس ناامیدی و دمدمی مزاجی کنند.  آنها فریاد می زنند یا چیزهایی را پرتاب می کنند که کاری خلاف میل آنها انجام شود.  مانند بزرگسالان ، حتی کودکان برای کنار آمدن با یک بیماری همه گیر مبارزه می کنند.

در اینجا برخی شواهد کامل برای کمک به کودک در بهبود وضعیت روانی خود در یک بیماری همه گیر آورده شده است:

یک روال ساختاری داشته باشید: یک چرخه بیداری و خواب مناسب برای فرزندان خود تنظیم کنید و سعی کنید آن را در طول هفته دنبال کنید.  روال نباید متوقف شود.  اطمینان حاصل کنید که فرزندان شما یک برنامه متعادل دارند.  داشتن یک روال منظم به کودکان امکان می دهد زندگی بدون استرس داشته باشند.

آموزش همه گیر: به عنوان والدین ، ​​شما باید مسئولیت آگاهی از فرزندان خود در مورد بیماری همه گیر را از طریق منابع معتبر بر عهده بگیرید.  با اطمینان دادن به اینکه اوقات بد می گذرد آنها را راحت کنید یا آنها را مطمئن کنید و آنها نگران نباشند زیرا شما در آنجا هستید تا از آنها محافظت کنید.

کمی جا بدهید:  از آنجایی که همه در خانه هستند ، تهیه فضای مورد نیاز برای کودکان دشوار است.  اغلب ، اعتراف کنید که همه ما به فضای کمی احتیاج داریم.  کودکان خود را به نق و نق زدن ، حرف زدن ، دعوا و ضرب و شتم ادامه ندهید.  آنها را حداقل برای چند ساعت تنها بگذارید.  اگر حریم خصوصی فرزندتان از بین رفت ، حتماً آن را پس دهید.

با فرزندان خود درگیر شوید: شما می توانید با فرزندانتان فعالیت هایی را انجام دهید که آنها دوست دارند.  این باعث خوشحالی آنها می شود و احساس می کنند که مورد نظر هستند.  مدتی را با فرزندان خود سپری کنید و پیوند خود را تقویت کنید.  با آنها بازی های ویدیویی انجام دهید ، در خانه تمرین کنید ، در مورد موضوع مورد علاقه آنها صحبت کنید ، با دوستان و سایر اعضای خانواده تماس بگیرید ، با آنها نقاشی کنید یا حتی یوگا و مراقبه انجام دهید.

به فرزندان خود پاداش دهید: می توانید کارهای خانه را به بچه ها بسپارید تا آنها را مشغول کند و سپس به آنها برای انجام تکالیفشان پاداش دهید.

به عادات غذایی توجه کنید: فرزندان خود را وادار کنید تا با دقت غذا بخورند.  مصرف همبرگر ، پیتزا ، ماکارونی ، شیرینی و سایر کالاهای پخته شده را محدود کنید.  تمرکز خود را روی قرار دادن تمام مواد مغذی ضروری در رژیم غذایی خود بگذارید.  از میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات ، حبوبات و غلات کامل استفاده کنید.

  (نویسنده پزشک متخصص اطفال در بیمارستان کوهینور است. نظرات بیان شده شخصی است.)

برای روزنامه نگاری عمیق ، عینی و مهمتر از همه مهمتر ، برای عضویت در مجله Outlook اینجا را کلیک کنید

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۶ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۱:۴۳
  • عرفان رضاپوری

raghuram rajan: کوید ، شاید بزرگترین چالش هند از زمان استقلال: راگورام راجان

عرفان رضاپوری | يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۶:۴۳ ق.ظ

 

راگورام راجان ، فرماندار سابق RBI ، روز شنبه گفت که همه گیر COVID-19 بزرگترین چالش هند از زمان استقلال است ، و افزود که در بسیاری از مناطق دولت به دلایل مختلف برای کمک به مردم حضور ندارد.

راجان با اشاره به یک رویداد مجازی که توسط دانشگاه دانشگاه شیکاگو در دهلی برگزار شد ، گفت هند نیاز به یک روند سریع ورشکستگی برای بخش MSME دارد.

وی گفت: &#8220;با توجه به همه گیری ، این یک زمان غم انگیز در هند است. همه گیر COVID-19 شاید بزرگترین چالش هند از زمان استقلال است.&#8221;

وی افزود: &#8220;وقتی همه گیر اول اتفاق افتاد ، چالش عمدتا اقتصادی در نتیجه محاصره بود ، اکنون این چالش هم اقتصادی و هم شخصی است و هرچه جلو برویم یک عنصر اجتماعی در آن وجود خواهد داشت.&#8221;

هند طی هفته های گذشته روزانه بیش از 3 میلیون مورد جدید COVID گزارش کرده است و تعداد مرگ های ناشی از عفونت نیز در حال افزایش است.

راجان گفت: &#8220;یکی از تأثیرات همه گیری این است که به دلایل مختلف شاهد حضور دولت نیستیم.&#8221;

وی با اشاره به اینکه دولت ماهاراشترا موفق به تهیه تخت اکسیژن برای بیماران مبتلا به COVID-19 شده است ، گفت: در بسیاری از نقاط ، این سطح از دولت نیز کارساز نیست.

به گفته راجان ، بعد از همه گیری ، اگر جامعه را جدی نگیریم ، تقریباً به اندازه خود بیماری همه گیر یک فاجعه خواهد بود.

وی گفت: &#8220;من امیدوارم که هرچه این بیماری همه گیر می گذرد ، ما تشخیص خواهیم داد که دولت در حال فروپاشی است. همه گیری نشان داده است که همه ما با هم ارتباط داریم. هیچ مردی جزیره نیست ، هیچ زنی جزیره نیست.&#8221;

راجان ، در حال حاضر استاد دانشکده تجارت بوت دانشگاه شیکاگو ، خاطرنشان کرد که گاهی اوقات شما نیاز دارید که اصلاحات را نه یواشکی ، بلکه آشکار انجام دهید.

این اقتصاددان برجسته با یادآوری سخنرانی معروف خود در IIT در دهلی گفت که مطبوعات آن را به عنوان یک مخالفت نمادین تلقی می کنند.

وی گفت: &#8220;سخنرانی من از IIT در دهلی انتقادی از دولت نبود &#8230; گاهی اوقات همه چیز تفسیر می شود.&#8221;

در طی برگزاری کنفرانس IIT دهلی ، مادربزرگ آن ، در تاریخ 31 اکتبر 2015 ، راجان گفت که تحمل و احترام متقابل برای بهبود محیط ایده ها و نقص جسمی ضروری است یا اینکه بی توجهی لفظی به هر یک از افراد گروه است.  وی گفت: &#8220;ما به آزادی بیان ، آزادی انتقاد نیاز داریم ، این هند را برای قرن 21 آماده می کند.&#8221;

فرماندار سابق RBI صریح گفت که دولت ها باید سازگار شوند ، تعدیل شوند و این می تواند به روشی مودبانه انجام شود.  راجان گفت: &#8220;اما افراد کافی در داخل و خارج از دولت باید صحبت کنند ، در غیر این صورت ما با یک فاجعه روبرو خواهیم شد.&#8221;

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۶ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۶:۴۳
  • عرفان رضاپوری

پایگاه نیروی هوایی واندنبرگ به پایگاه نیروی فضایی تغییر نام خواهد داد

عرفان رضاپوری | شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۸:۴۳ ب.ظ

 

پایگاه نیروی هوایی VANDENBERG ، کالیفرنیا.  &#8211; پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ کالیفرنیا براساس نیروی فضایی ایالات متحده در روز جمعه تغییر نام می یابد.

در مراسم رژه بعد از ظهر در پایگاه گسترده ایالت در سواحل مرکزی این ایالت که موشکهای بالستیک را آزمایش می کند و پرتابهای مداری را برای دفاع ، علوم و تجارت انجام می دهد ، به پایگاه نیروی فضایی واندنبرگ تغییر می یابد.

نیروی فضایی به عنوان ششمین شاخه نظامی متحدالشکل در سال 2019 در زمان دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایجاد شد.  پرسنل منصوب به فرماندهی فضایی نیروی هوایی با خاتمه نسب نیروی هوایی به نیروهای فضایی منصوب شده اند.

در بیانیه اولیه آمده است: &#8220;تعریف مجدد تاسیسات نیروی هوایی به عنوان تاسیسات نیروی فضایی برای ایجاد فرهنگ و هویت متفاوت نیروهای فضایی بسیار مهم است.&#8221;

واحد میزبان واندنبرگ ، 30 بال فضایی ، تحت فرماندهی عملیات فضایی برای پرتاب فضاپیمای دلتا 30 تغییر کاربری داده می شود.

واندنبرگ در اصل در سال 1941 به عنوان کمپ کوک ، پادگان ارتش برای آموزش تانک ، پیاده نظام و توپخانه تاسیس شد.

موقعیت جغرافیایی آن را برای آزمایش موشک و پرتاب در مدار قطبی ایده آل می کند.  در طول جنگ سرد ، به افتخار ژنرال هویت واندنبرگ ، دومین رئیس ستاد نیروی هوایی ، به پایگاه نیروی هوایی کوک و سپس واندنبرگ تبدیل شد.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۵ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۰:۴۳
  • عرفان رضاپوری