سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

پیوندها

نگاهی به 2: فضانوردان ، فضانوردان ، یک صفحه خورشیدی جدید نصب کنید

عرفان رضاپوری | دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۰۵:۵۹ ق.ظ

 

CAPE CANAVERAL ، FLA.  – فضانوردان در حال مسافرت در فضا ، ایستگاه فضایی بین المللی را برای اولین بار در یک سری از صفحات خورشیدی جدید قدرتمند روز یکشنبه مجهز کرده و از مشکلات و سایر موانع عضله و سرسختی عبور کردند.

دو فضانورد فرانسوی ، توماس پسک ، و فضانورد ناسا ، شین کیمبرو ، دو کلاس پیمایشی را برای نصب و باز کردن صفحه به طول 19 متر برده اند.

بال آفتاب پس از آزاد شدن آخرین ست پیچ و مهره ، فقط به یک انرژی فرایند حفظ شده مانند فرش قرمز توسعه یافت.  با سرعت کم اما ثابت 10 دقیقه طول کشید و دوربین های ایستگاه نمایش زنده تلویزیونی را ارائه می دهند.

پسکه فریاد زد: “زیباست.”

ماموریت کنترل پس از پایان عملیات پاسخ داد: “آفرین ، هر دوی شما”.  “خوب بود که ببینید.”

با پایان 6 و 2/1 ساعت راهپیمایی فضایی ، کیمبرو ، که دارای سه فرزند است ، برای همه پدران کنترل کننده پرواز “روز پدر” را تبریک گفت.  “از اینکه روز یکشنبه با ما کار کردید متشکرم.”

فضانوردان سفر فضایی خود را از روز یکشنبه آغاز کردند ، جایی که روز چهارشنبه ادامه یافت ، زمانی که یک سری مشکلات مانع از تولید صفحه خورشیدی با تکنولوژی بالا شد.

مگان مک آرتور ، فضانورد از داخل گفت: “به یاد داشته باشید: امروز شما پروانه هایی هستید که دارای عضله دو سر هستند.”

پس از فشار و کشیدن ، مسافران فضایی توانستند صفحه خورشیدی را باز کرده و تراز کنند ، به طوری که اکنون هر دو نیمه از انتهای دیگر به یک رول حوله کاغذی شبیه بودند.  فریاد آنها “U-u-u!”  در کنترل مأموریت با کف زدن روبرو شد.

قبل از برقراری اتصالات نهایی ، این دو باید منتظر بمانند تا به سمت شب زمین برگردند – و صفحات خورشیدی قدیمی ایستگاه دیگر نور خورشید را جذب نمی کنند و انرژی تولید نمی کنند.  در غیر این صورت ، آنها می توانند شوکه شوند.

در حالی که منتظر تاریکی بود ، دوربین و نور کلاه ایمنی کیمبرو شل شد ، اگرچه او برای جلوگیری از دردسری که دفعه قبل با آن روبرو شده بود ، به لباس دیگری روی آورده بود.  با گذشت دقایق ، پسکه تمام تلاش خود را کرد تا او را با کابلهای سیم کاری امن کند.  تلاش های او نتیجه داد و آخرین مرحله – اعزام واقعی – به راحتی پیش رفت.

این بال جدید خورشیدی – با پنج مورد دیگر – با افزایش تقاضا برای آزمایشات و گردشگران فضایی ، به ایستگاه پیری نیرو می دهد.

ناسا در ابتدا دو راهپیمای فضایی را برای این کار اختصاص داد ، یکی برای هر صفحه خورشیدی نصب شده.  اما مدیران ، با توجه به همه مشکلات قبلی ، راهپیمایی فضایی سوم را اضافه کردند.  Peske و Kimbro روز جمعه برای تکمیل کار در صفحه دوم که توسط Space X در اوایل ماه جاری تحویل داده شد ، برمی گردند.

این جفت اول بزرگترین بالهای خورشیدی ایستگاه فضایی را که بعد از 20 سال کار مداوم در حال تجزیه هستند ، بزرگ می کند.

SpaceX سال آینده دو جفت دیگر تحویل می دهد.

اگرچه کوچکتر از نمونه های اصلی است ، اما پنل های خورشیدی جدیدی که بوئینگ عرضه می کند می تواند به طور قابل توجهی انرژی بیشتری تولید کند.  اگر ناسا امیدوار باشد ایستگاه فضایی تا پایان این دهه با مهمانان خصوصی میلیون ها دلار برای سوار شدن بپردازد ، به این انرژی نیاز دارد.

انتظار می رود که یک گروه فیلمبرداری روسی پاییز امسال قزاقستان را به قصد ایستگاه مداری خود ترک کند و به دنبال آن یک سری از بازرگانان ثروتمند شرکت کنند.  SpaceX سفر از کیپ کاناورال را فراهم می کند.

روز چهارشنبه ، صفحه کنترل نمایش لباس کیمبرو گم شد و او مجبور شد برای تنظیم مجدد آن به قفل هوا برگردد.  سپس سیستم خنک کننده آن جهش فشار کوتاه را ثبت می کند.  مهندسان هنوز در حال ارزیابی هستند که چه اشتباهی رخ داده است.

هفته گذشته توییتر نوشت: “فضا دشوار است”.

فضا سخت است.  دیروز در پیاده روی فضایی ما با چندین مشکل روبرو شدیم که کل تیم به طرز باورنکردنی آنها را حل کرد. تام_استرو این تصاویر را گرفت و ما را در یک روز بسیار پرتحرک به طرز شگفت انگیزی ترجمه کرد. pic.twitter.com/GMKBjHx2cT

– شین کیمبرو (astro_kimbrough) 17 ژوئن 2021

——

دپارتمان بهداشت و علوم آسوشیتدپرس از بخش آموزش علوم م Instituteسسه پزشکی هوارد هیوز پشتیبانی دریافت می کند.  AP فقط مسئولیت کلیه مطالب را بر عهده دارد.

  • عرفان رضاپوری