سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

پیوندها

با بازگشت مسافران به سفرهای هوایی ، رفتار بد به بالا می پرد

عرفان رضاپوری | سه شنبه, ۱ تیر ۱۴۰۰، ۰۹:۵۹ ب.ظ

 

مسافرت هوایی در بهترین زمان ها ممکن است دشوار باشد ، هواپیماهای تنگ با جیغ نوزادان ، تأخیر پرواز و کوتاه مزاجی.

یک بیماری همه گیر انداخته و سطح اضطراب می تواند به سرعت افزایش یابد.

این امر منجر به درگیری با مهمانداران و سایر رفتارهای نافرمانی از جمله دعواهای تصادفی شده است که در شبکه های اجتماعی گرفتار و بازتولید می شوند.

طبق گفته سخنگوی اداره هواپیمایی فدرال که از سال جاری ردیابی وی را آغاز کرده است ، از اول ژانویه ، شرکت های هواپیمایی حدود 3000 مورد ایجاد مزاحمت برای مسافران را گزارش کرده اند.  حدود 2300 مورد از این حوادث شامل مسافرانی است که از رعایت الزام فدرال برای استفاده از ماسک صورت خودداری می کنند.

طی دهه گذشته ، FAA سالانه حدود 140 مورد را برای اقدامات احتمالی اجرایی مانند جریمه ها مورد بررسی قرار داده است.  امسال تا پایان ماه مه نزدیک به 400 بود.

اوضاع آنقدر بد شد که شرکت های هواپیمایی و اتحادیه های مهماندار هواپیما و خلبانان روز دوشنبه نامه ای به وزارت دادگستری آمریکا فرستادند و خواستار “اقدامات بیشتری برای جلوگیری از رفتارهای بی ادبانه” شود.

در این نامه آمده است: “دولت فدرال باید از طریق اجرای قانون کیفری پیامی محکم و سازگار ارسال کند که رعایت قوانین فدرال و حفظ ایمنی هواپیمایی از اهمیت بالاتری برخوردار است.” با اعضای خدمه تداخل کنید.

گروه بازرگانی هواپیمایی برای آمریکا نامه جداگانه ای به اداره هواپیمایی فدرال ارسال کرد و تأیید کرد که “اکثر مسافران” از قوانین پیروی می کنند ، اما “متأسفانه ما همچنان شاهد رو به وخامت رفتار در هواپیما هستیم تا اقدامات ناپسند ، از جمله حملات ، تهدیدها و ارعاب خدمه.  که مستقیماً در انجام وظایف اعضای خدمه تداخل ایجاد می کند و امنیت و امنیت همه افراد هواپیما را به خطر می اندازد.  “

FAA از سیاست “تحمل صفر” در برابر رفتارهای مخرب پروازها در ژانویه خبر داد.  این آژانس در تلاش است تا جریمه هایی را که ممکن است بیش از 30،000 دلار برای بیش از 50 مسافر باشد ، وضع کند و بیش از 400 مورد دیگر را نیز شناسایی کرده است.

شرکت های هواپیمایی ایالات متحده از ماه مه سال گذشته حداقل 3000 مسافر را ممنوع کرده اند و این شامل دو مسافر بزرگ ، ایالات متحده و جنوب غربی نیست که از ارائه آمار خودداری می کنند.

شرکت های هواپیمایی برخی از مشتریان را از مزایای پروازهای مکرر محروم کرده و در موارد نادر ، خلبانان برای از بین بردن مسافران بی قاعده ، فرود بی برنامه انجام داده اند.  خلبانان و مهمانداران هواپیما به طور معمول پیش از پرواز اعلامیه هایی را یادآوری می کنند تا مقررات فدرال را در مورد تداخل خدمه به مسافران یادآوری کنند.

سارا نلسون ، رئیس انجمن کارکنان پرواز گفت: “این همه مفید است ، و اگر ما آن را نداریم ، فقط می توانم تصور کنم که چه وضع بدتری خواهد داشت” ، اما این بدیهی است که به کل مشکل رسیدگی نمی کند .  ما باید کارهای بیشتری انجام دهیم.  من هرگز ، هرگز چنین محیطی را ندیده ام.  “

مایک اومیچن به مدت هفت سال مهماندار هواپیما بوده است و همچنین می گوید که هرگز چنین رفتار بدی را در هواپیما ندیده است.  او از حادثه اخیر گفت که در آن او و دیگر مهمانداران هواپیما به تازگی یک جلسه توجیهی ایمنی مسافر را تکمیل کرده بودند و در حال آماده شدن برای پرواز بودند که درگیری بین دو مرد و یک زن همراه یکی از آنها آغاز شد.

ایمیچن گفت: “بعد از 20 یا 30 ثانیه ، ما موفق شدیم دو مسافر مرد را از یکدیگر جدا کنیم و سعی کردیم همه را آرام کنیم.”  “سپس ما به دروازه برگشتیم و مسافران را بیرون آوردیم.”

در هنگام غوغا امیچن وقتی سر خود را به سبد بالایی زد ، دچار ضربه مغزی شد.

ایمیچن که به شرط نامگذاری نشدن خط هوایی اش صحبت کرد ، گفت: “ما هیچ وقت نفهمیدیم که آنها در مورد چه مشاجره می کنند.”  وی همچنین در ایرلاین خود با شکایات اعضای اتحادیه رسیدگی می کند.

ترس در بین مهمانداران این است که با ادامه سفر و شلوغ شدن هواپیماها ، اوضاع بدتر خواهد شد.  در اوایل ماه جاری هنگامی که اداره امنیت حمل و نقل اعلام کرد بیش از 2 میلیون نفر برای اولین بار از اوایل مارس 2020 از طریق ایست های بازرسی در فرودگاه های ایالات متحده عبور می کنند ، صنعت هواپیمایی سنگ بنای آن را عبور داد.

از حدود فوریه به دلیل واکسیناسیون بیشتر آمریکایی ها علیه COVID-19 ، شرکت های هواپیمایی در حال افزایش بوده اند.  با این وجود ، کاهش سطح عفونت ، اجرای قانون ماسک پوشیدن فدرال را که باید تا اواسط سپتامبر منقضی شود ، برای مهمانداران هواپیما بسیار دشوار می کند.

برخی از کارشناسان امنیتی بر این باورند که حذف نیاز به ماسک منبع اصلی تنش – یعنی تفاوت های ظریف سیاسی در یک کشور از نظر سیاسی را از بین می برد.  اما همچنین می تواند اضطراب افرادی را که مایلند فضای مشترکی با غریبه ها داشته باشند در حالی که هنوز در یک بیماری همه گیر هستیم ، افزایش دهد.

بارگذاری …

بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …

نلسون گفت: “افراد هر دو طرف این مسئله رفتار نادرستی دارند.”

اتحادیه های هواپیمایی خواستار اقدامات مختلفی از جمله مارشال های هوایی بیشتر ، محدودیت در فروش الکل در هواپیماها و فرودگاه ها و اشتراک بیشتر اطلاعات بین ایرلاین ها برای جلوگیری از مسافران شده اند.  آنها همچنین ایده لیست جدیدی از مسافران ممنوع را که توسط دولت نگهداری می شود ، ارائه می دهند – اما لیست محدودتر از لیست پروازهای ممنوع برای تروریست های مظنون.

مشخص نیست که چرا این همه خشم هوا وجود دارد.  مقامات شرکت های هواپیمایی و کارشناسان خارجی توضیحاتی از جمله پروازهای فشرده ، دو قطبی سیاسی در مورد استفاده از ماسک های صورت و چگونگی تأثیر انسداد همه گیر بر سلامت روان افراد را ارائه می دهند.

ریموند تفرات ، روانشناس و استاد جرم شناسی در دانشگاه ایالتی کانتیکت کانکات که خشم را مطالعه کرده است ، گفت: “همه ما بیش از آنچه فکر می کنیم آسیب دیده ایم و این افراد را در صف مقدم قرار می دهد.”  “همه گیری ، مردم را منزوی کرده و باعث انواع استرس ها و مشکلات زندگی آنها شده است.  وضعیت مردم نسبت به گذشته بدتر است.  “

رابرت بور ، روانشناس هواپیمایی در لندن که به خدمه شرکت های هواپیمایی مشاوره می دهد ، نگرانی ها در مورد COVID-19 و فضاهای بسته را مقصر می داند.

بور گفت: “این یک ویروس است و مردم به نزدیکی جسمی دیگران بسیار حساس هستند.”  وی افزود: برخی از مردم اقداماتی مانند استفاده از ماسک را با جدیت بیشتری نسبت به سایرین انجام می دهند و درگیری ایجاد می کنند.  “سوال این است که چگونه در چنین شرایطی مذاکره می کنید؟”

در گذشته ، مواردی وجود داشت که به نظر می رسید خشم هوا یک مشکل غیرقابل حل است ، اما بعدا فروکش کرد.  مهمانداران پرواز طولانی مدت می گویند که در دهه 1990 افزایش مسافران بی قاعده وجود داشته است.  این اعضای خدمه کابین مداخله در خدمه پرواز را کنگره جرم دانسته و به تدریج از حوادث کاسته می شود.

آرجون گرگ ، که مشاور اصلی FAA تا اوایل سال جاری بود ، گفت موارد جدی سو m رفتار مسافران به ندرت در بالاترین سطح آژانس تا زمان بروز همه گیری مورد بحث قرار گرفتند.

گارگ در مورد حوادث قبل از همه گیری گفت: “این اتفاق هر از چند گاهی می افتاد ، اما این ویژگی اصلی تفکر کسی در FAA نبود.”  “شرکت های هواپیمایی اغلب آنها را به عنوان” مشکل خدمات مشتری “حل می کنند و همه راه خود را می روند.”

توصیه تفرعت به مسافران: “بپذیرید که پروازها همیشه آن طور که می خواهید پیش نمی روند و قبول کنید که قوانینی وجود دارد که دوست ندارید.”

___

دیوید کونیگ را می توان در www.twitter.com/airlinewriter یافت

  • عرفان رضاپوری