سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

پیوندها

 

Colacanth – ماهی شگفت انگیزی که تصور می شد 66 میلیون سال پیش همراه با دایناسورها ناپدید شده است ، قبل از اینکه به طور غیر منتظره ای در سال 1938 در سواحل شرقی آفریقای جنوبی زنده و سالم پیدا شود – شگفتی های بیشتری را ارائه می دهد.

دانشمندان می گویند یک مطالعه جدید در مورد این ساکنان بزرگ و شبانه در اعماق دریا نشان می دهد که آنها به زندگی تقریباً 5 برابر بیشتر از آنچه قبلاً تصور می شد – حدود یک قرن – افتخار می کنند و زنان 5 سال بچه های خود را حمل می کنند ، طولانی ترین سن حاملگی شناخته شده از همه حیوانات

محققان با تمرکز بر روی یکی از دو گونه زنده گیاه همیار ، متوجه شدند که این ماهی با کمترین سرعت در بین ماهیان رشد و نمو می کند و تا حدود 55 سالگی به بلوغ جنسی نمی رسد.

Kelig Mae ، زیست شناس دریایی ، از م institutionسسه اقیانوس شناسی فرانسه IFREMER ، نویسنده اصلی مطالعه ، که این هفته منتشر شده است ، می گوید: محققان از حلقه های رشد سالانه که در مقیاس ماهی رسوب کرده اند ، برای تعیین سن جداکننده های فردی استفاده می کنند – “درست همانطور که فرد حلقه های درخت را می خواند”. مجله زیست شناسی کنونی.

Coelacanths اولین بار در دوره Devonian حدود 400 میلیون سال پیش ، حدود 170 میلیون سال قبل از دایناسورها ظاهر شد.  بر اساس داده های فسیلی ، تصور می شد که آنها در جریان انقراض دسته جمعی منقرض شده اند ، که پس از حمله سیارک در انتهای کرتاسه حدود سه چهارم گونه های زمین را نابود کرد.

در 19 نوامبر 2001 ، کارکنان بخش تحقیقات ماهی در موزه ملی کنیا یک ماهی تله کانی 77 کیلوگرمی به طول 1.7 متر را نشان دادند که ماهیگیران کنیا در شهر ساحلی مالندی در آوریل 2001 صید کردند.  (جورج مولالا / پرونده / رویترز)

همزبان هنگامی که زنده یافت شد ، “فسیل زنده” نامیده شد ، توصیفی که اکنون دانشمندان از آن اجتناب می کنند.

مارک هربین ، زیست شناس و همکار نویسنده آن ، از موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس ، گفت: “بر اساس تعریف ، فسیل ها مرده اند و همزبان ها مدت ها پس از دونین تکامل یافته اند.”

بر اساس شکل باله ها ، ماهی که دارای دنده است ، از نظر ساختاری با ماهی های دیگر متفاوت است.  تصور می شود که چنین باله هایی زمینه ساز تکامل اندام اولین مهره داران زمینی است.

“یک قرن زندگی کاملا چیزی است”

Colacanth ها در اعماق اقیانوس تا 800 متر زندگی می کنند.  در قسمت روشن روز آنها به تنهایی یا در گروههای کوچک در غارهای آتشفشانی می مانند.  ماده ها کمی بزرگتر از مردان هستند ، طول آنها به حدود دو متر و وزن 110 کیلوگرم می رسد.

دو گونه موجود ، که هر دو در معرض خطر انقراض هستند ، گیاه آفریقایی (Colacanth) است که عمدتا در نزدیکی کومور در سواحل شرقی قاره یافت می شود و همجنس اندونزی.  این مطالعه با استفاده از مقیاس 27 نفر در دو مجموعه موزه ، بر روی هم ریز آفریقایی متمرکز است.

تحقیقات قبلی حاکی از یک زندگی تقریبی 20 ساله و در میان بدن سریعترین رشد ماهیان است.  معلوم می شود که این امر بر اساس سو mis قرائت دهه های قبل نوع دیگری از حلقه های رسوب داده شده در ترازو است.

بوم شناس تکامل دریایی می گوید: “پس از ارزیابی مجدد تاریخچه زندگی هم رده بر اساس عصر جدید ما ، به نظر می رسد یکی از کندترین ماهی ها است – اگر نه آهسته ترین – در نزدیکی کوسه های اعماق دریا و ناهموار.” (مطالعه IFREMER) نویسنده مشترک برونو هرناند.

هرنانده افزود: “یک قرن زندگی کاملاً چیزی است.”

کوسه گرینلند ، یک شکارچی بزرگ در اعماق دریا ، می تواند این جایزه را به عنوان طولانی ترین مهره دار روی زمین ، با عمر تقریبی 400 سال ، ادعا کند.

هرناند گفت محققان از اینکه حکایت از بارداری سابقه سکولاکانت برای کوسه های آزاد برد بیش از 3.5 سال و هر دو سال برای فیلها و کوسه های خاردار بود ، بسیار متعجب شدند.

محققان می گویند اواخر بلوغ و حاملگی های طولانی مدت ، همراه با باروری کم و جمعیت اندک ، باعث حساسیت همدردها به خصوص در اغتشاشات محیطی طبیعی یا مصنوعی توسط انسان ، مانند حوادث شدید آب و هوایی یا بسیاری از حوادث ماهیگیری تصادفی می شود.

  • عرفان رضاپوری