سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

پیوندها

 

اداره بهداشت جامو و کشمیر هنگام انتقال به مناطق با ارتفاع زیاد ، اردوگاه های آزمایش کووید را برای قبایل عشایر – باکاروال ها و گورجرز – برگزار می کند. 

هر ساله قبل از شروع تابستان ، هزاران نفر از این قبایل با گاو خود از روستای مربوطه خود در جامو به مقصد خنک تر در کشمیر می روند.

آنها تقریباً در طی یک ماه 300 تا 400 کیلومتر را طی می کنند.  با شیوع عفونت کووید در مناطق روستایی ، بخش بهداشت می خواهد اطمینان حاصل کند که ویروس را در حین انتقال ویروس به سایر مناطق منتقل نمی کند.  

“آنها می توانند عفونت را از روستاهای خود در جامو به بسیاری از مکانهای دیگر کشمیر ، مانند سونمارگ ، کیشتوار و دیگران منتقل کنند.  علاوه بر این ، ما همچنین نگران سلامتی آنها هنگام راه رفتن در جنگل هستیم و در صورت وخیم شدن وضعیت آنها ، ممکن است به امکانات پزشکی فوری دسترسی نداشته باشند. “، گفت: SM Kadri ، دستیار مدیر ، افسر دولت. آب و هوا و سلامت انسان (CCHH) ، اداره خدمات بهداشتی ، کشمیر.

وی افزود: این قبایل برای امرار معاش گوسفند و اسب پرورش می دهند.  در حالی که در جاده هستید ، برخی به گردشگران در حمل کالا نیز کمک می کنند.  آنها زمستان ها را در محله های جامو راجوری ، نوگام و پونچ می گذرانند.  در تابستان اما برای گاو و گاو در دشت غیر قابل تحمل می شود.  بنابراین ، آنها به تپه ها منتقل می شوند و تا ماه اکتبر در آنجا می مانند.  آنها قبل از شروع زمستان به عقب راه می روند.  “

با توجه به سوابق موجود در اداره بهداشت ، هنوز هیچ یک از قبایل آزمایش مثبت دریافت نکرده اند.

چشم انداز صحبت با روسای دهکده های قبیله ای که می گویند برخی از اعضای آنها در ماه آوریل تب داشتند اما بدتر نشده و یا عوارض جدی ایجاد نکرده اند.

نورحسین ، رئیس روستای Katera در منطقه Kathua گفت: “نمونه های آنها آزمایش شد ، اما برای Covid مثبت نبودند.”

حسین هم اکنون در یکی از روستاهای تپه ای در منطقه کیشتوار است که تا پایان ماه سپتامبر در آنجا خواهد بود.  او تقریباً یک ماه با گله گوسفندان خود راه رفت و 350 کیلومتر را برای رسیدن به آنجا طی کرد.  بسیاری از قبایل وی نیز در روستاهایی در منطقه دودا و اوادامپور اقامت گزیدند.

او می گوید واکسیناسیون یک چالش واقعی خواهد بود ، زیرا آنها در روستاها و مناطق جنگلی هستند و اکنون فقط در زمستان برمی گردند.

“ما در چنان مناطق دور افتاده و جنگلی هستیم که برای کارکنان بهداشت بسیار سخت است که به اینجا بیایند و ما را واکسینه کنند.  این تنها پس از بازگشت ما به روستاهای خود در ماه اکتبر امکان پذیر است. ” 

با این حال ، کادری می گوید این گروه از جمعیت ، که به عنوان یک گروه با اولویت بالا طبقه بندی می شوند ، در مناطقی که به آنجا سفر می کنند واکسینه می شوند و جلسات واکسیناسیون ویژه ای برای این گروه از مردم تشکیل می شود.

دکتر تاجمول حسین خان ، رئیس ارشد پزشکی بودگام ، اردوگاه های نمونه گیری را اداره می کند.  این کار کاملاً چالش برانگیز است ، زیرا قبایل در طول روز در حال حرکت هستند.  

دکتر نیرقات نظیر ، مسئول گره ، تغییرات آب و هوا و بهداشت انسان (CCHH) در اداره خدمات بهداشتی ، کشمیر ، برای جمع آوری و گردآوری داده ها با منطقه بودگام هماهنگی می کند.

دکتر نظیر گفت: “مقامات بهداشتی در بسیاری از نقاط که این قبایل عشایر از آنها عبور می کنند مستقر هستند تا بتوانند برای نمونه گیری رهگیری شوند.”

برای روزنامه نگاری عمیق ، عینی و مهمتر از همه متعادل ، برای عضویت در مجله Outlook اینجا را کلیک کنید

  • عرفان رضاپوری