سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

پیوندها

4500 پرنده مهاجر به دودکش موزه جزیره ونکوور نقل مکان می کنند

عرفان رضاپوری | جمعه, ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۴:۴۳ ق.ظ

 

از آنجایی که هزاران نفر از راش آوران واکس تصمیم گرفتند که دودکش خاکستر در موزه ای در جزیره ونکوور جلوی مهاجرت سالانه آنها به سمت شمال را بگیرد ، وظیفه نظافتچی موزه معنای کاملاً جدیدی پیدا کرد.

برای چهارمین عصر متوالی بهاری ، لکه های عظیمی از پرندگان کوچک ظاهر می شود ، که قبل از ناپدید شدن دسته جمعی درون استوانه آجر قرمز ، بیش از موزه Cortene پیچیده و یک شب دراز می کشد.

ارزیابی اخیر نشان داد که تعداد راپیدها در دودکش 4500 دستگاه است.

نقشه رقص طبیعت می تواند آنها را معرفی کند ، اما پرندگانی که بیش از حد عمیق می شوند برای بیرون آمدن از دودکش به کمک نیاز دارند.  سپس کارمندان موزه خواستار کمک شدند.

“من پایین آمدم [to the boiler room] امروز صبح ، من به داخل صندوق آتشین نگاه کردم و 55 تیر را که در آنجا گیر کرده بودند بیرون آوردم ، “گفت پت تراسک ، متصدی تاریخ طبیعی.”  من همان موقع پنج تا را گرفتم و آنها را داخل یک وان لاستیکی قرار دادم و آنها را بیرون آوردم.  ”

تماشا کنید |  صدها نفر سریع وقتی وارد دودکش موزه می شوند با یک وزوز مشخص هوا را پر می کنند:

هزاران پیکان مهاجر Vaux در دودکش موزه Courtenay حمل می شوند. 1:31

تراسک سریعاً به این نکته اشاره کرد که دیگ بخار مانند دودکش کار نمی کند ، بنابراین پرندگان در خطر هستند.

راپیدهای واکس سالانه از تمام جنوب به ونزوئلا ، از شمال به آلاسکا مهاجرت می کنند.  آنها معمولاً شب را در درختان توخالی می گذرانند ، اما با یک زیستگاه در معرض انقراض خود را با ساختارهای انسانی سازگار کرده اند.

و این برای موزه و کارمندان کورتنای ، که از میزبانی پرندگان و تمیز کردن آنچه ناگزیر از خود به جا می گذارند ، بیش از همه خوشحال هستند.

تراسک تأیید کرد: “بله ، یک انبوه بزرگ وجود دارد.”

در حقیقت ، موزه کورتنای تصمیم گرفته است تا با برداشتن درپوش هر بهار ، دودکش را هرچه بیشتر استقبال کند ، که از آن در برابر باران و کبوتر محافظت می کند ، زیرا آنها می دانند که متجاوزان در حال آمدن هستند.  

یکی از صدها کماندار واکس که خانه ای موقت در دودکش موزه کورتنای ساخته اند.  (ثبت شده توسط پت تراسک)

کیت نیکول ، یکی از علاقه مندان به پرندگان ، هفته گذشته ویدئویی را که به عنوان “گردباد سریع” توصیف کرد ، ضبط کرد و تصاویر را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد.

وی گفت: “این یک قسمت عالی است که هر سال در این زمان در کورتنای اتفاق می افتد.”  “یکی از افرادی که با آنها صحبت کردم گفت که در کانادا بسیار نادر است.”

برخی از تیراندازان واکس ، که شب را در دودکش موزه کورتنای می گذرانند ، در دیگ بخار می افتند که کار نمی کند و باید توسط کارکنان نجات یابد. (ثبت شده توسط پت تراسک)

به گفته تراسک ، راپیدهای واکس معمولاً برای چند هفته در اطراف موزه Courtenay می چسبند تا اینکه ناگهان حرکت کنند.

وی گفت: “من فکر می کنم آنها منتظرند خطاهای تخلیه در شمال اینجا اتفاق بیفتد.”

“بخشی از ادیسه طبیعت بسیار عالی است. پرواز این پرنده کوچک تا تمام مکزیک به آلاسکا بسیار شگفت آور است.”

  • عرفان رضاپوری