سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

پیوندها

گزینه‌های مطرح شده انتخابات ۱۴۰۰ برای مردم جالب توجه نیستند

عرفان رضاپوری | چهارشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۵۸ ب.ظ

حسین شریعتمداری در واکنش به تحریم ترامپ و تیمش از سوی ایران نوشت: وزارت محترم امور خارجه این پرسش را بی‌پاسخ گذاشته است که اگر قرار بر تحریم آنها بود، چرا حالا که از مسئولیت برکنار شده‌اند؟! با نگاهی گذرا به نمونه‌هایی از وادادگی و انفعال دولت کنونی در سیاست خارجی و گره‌ زدن آشکار و بارها اعلام شده امور کشور به تحولات و بایدها و نبایدهای آمریکا، از یک سو و از سوی دیگر با توجه به امیدی که دولت محترم به روی کار آمدن دولت بایدن بسته و به صراحت اعلام کرده بود،

 

این احتمال قوت می‌گیرد که هدف از تحریم ترامپ و پمپئو و سایر مقامات ارشد آمریکایی، چراغ سبز دولت به بایدن بوده و با هدف جلب نظر و توجه او صورت گرفته باشد! هرچند بیان این نکته تلخ و ناگوار است، از آنجا که تاکنون در مواضع و عملکرد دولت و وزارت خارجه کشورمان شاهد برخی از نمونه‌های ناهمخوان با مبانی انقلاب و منافع ملی کشورمان بوده‌ایم بعید نیست که تصمیم به تحریم مقامات آمریکایی آن هم بعد از برکناری از مسئولیت‌هایی که داشته‌اند، از سوی جریان خزنده‌ای صورت گرفته و یا به مسئولان دولت و وزارت خارجه القا شده باشد که برای حرمت و آبروی نظام اهمیتی قائل نبوده‌اند!

 

واکنش کیانوش عیاری به حضور زنان با کلاه گیس در سریال «روزهای ابدی»

کیانوش عیاری کارگردان فیلم «کاناپه» که به دلیل استفاده بازیگران زن از کلاه گیس توقیف است نسبت به پخش سریال «روزهای ابدی» و حضور زنان با کلاه گیس واکنش نشان داد. کیانوش عیاری کارگردان سینما که فیلم «کاناپه» به کارگردانی او به دلیل استفاده از «کلاه گیس» برای زنان همچنان توقیف است در برنامه «شب‌های هنر» که از شبکه چهار سیما به صورت زنده پخش می‌شد، از پخش سریال «روزهای ابدی» با همین شرایط استقبال کرد و گفت: «این روزها صحبت‌هایی است درباره سریال «روزهای ابدی» آقای شمقدری و مقایسه با فیلم من که من از این فضا به اینجا رسیدم که خوشحالم که آقای شمقدری این کار را کرد و با هر تعریفی، کاری که آقای شمقدری کرد یک گام رو به جلوست» عیاری درباره آخرین وضعیت فیلم «کاناپه»

 

هم گفت: ««کاناپه» در یک خواب زمستانی هست. به واسطه یک سوءتفاهم چهار پنج‌ساله که مساله حجاب است. در این فیلم ما موهای بازیگران زن را با نمره ۴ زدیم و کلاه‌گیس گذاشتم که فقط در کنار محارم و خلوت خودشان در خانه کلاه گیس داشته باشند و وقتی به بیرون از خانه و خیابان و اداره می‌روند بر اساس عرف و قانون جمهوری اسلامی حجاب دارند. اتفاقاتی که برای این فیلم افتاد عجیب است.»

 

واکنش ظریف به خبر فیگارو: تخت‌روانچی با آمریکا مذاکره ای نداشته است

وزیر امور خارجه گفت: خیلی جالب است که خبرنگار فیگارو چک نکرده آقای تخت روانچی در این مدت ایران بودند و در زمانی که به نیویورک برگشته یک هفته در قرنطینه بوده است. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در حاشیه نشست امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: دولت ترامپ امروز به زباله دان تاریخ می‌رود. این دولت حتی به مرکز دموکراسی خود (کنگره) هم رحم‌ نکردند. ظریف در مورد ادعای فیگارو مبنی بر رایزنی روانچی با تیم بایدن در نیویورک گفت: خیلی جالب است که خبرنگار فیگارو چک نکرده آقای تخت روانچی در این مدت ایران بودند و در زمانی که به نیویورک برگشته یک هفته در قرنطینه بوده است. وی ادامه داد: ما یک توافق مستحکم داریم، نکاتی که در این توافق هست و یا نیست با توافق انجام شده است و امکان ندارد که دوباره مذاکره کنیم.

 

واکنش خطیب زاده به تیتر «ظریف ترامپید» یک روزنامه

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد پاسخ وزارت خارجه به تیتر امروز صبح یکی از روزنامه ها با عنوان "ظریف ترامپید " هم با اشاره به آیه ۶۳ سوره فرقان (وَعِبَادُ الرَّحْمَٰنِ الَّذِینَ یَمْشُونَ عَلَی الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا﴾ گفت: قالوا سلاما. خطیب زاده گفت: البته باید از اهالی رسانه پرسید. آنها بهترین افرادی هستند که بگویند این چه سبک روزنامه نگاری است که از چنین ادبیات سخیف و مهملی در آن استفاده و آیا حتی پایین‌ترین استاندارهای رسانه‌ای در این تیتر هتاکانه رعایت شده است؟

 

وی افزود: بسیاری از اهالی رسانه از امروز صبح با من تماس گرفته‌اند و ابراز ناراحتی کرده و از این سبک سوءاستفاده از رسانه به لمپنیسم یاد می‌کنند. این دیپلمات ارشد کشورمان در پایان گفت: قلم جایگاه سوگند پروردگار است که متاسفانه برخی اینچنین در خدمت مقاصد دون سیاسی خود استفاده می کنند. این اقدامات تفرقه افکنانه و وحدت شکنانه است.

 

گزینه‌های مطرح شده انتخابات ۱۴۰۰ برای مردم جالب توجه نیستند

یک عضو حزب اسلامی کار گفت: مردم منتظر یک دولت با رئیس جمهور جوان، اما کابینه با تجربه یا کابینه‌ای متشکل از جوانان با رئیس جمهور با تجربه هستند. پیام مجرد در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: رابطه مردم با دولت از گذشته کمتر شده است. دولت و وزرایی که بیش از هر قوه و نهادی باید در میان مردم باشند، به دلیل کرونا و سایر مشکلات از آنان دور افتاده اند. وی ادامه داد: از طرف دیگر نباید بالا بودن میانگین سنی دولتمردان را در این موضوع نادیده بگیریم. آیا یک کابینه پیر می‌تواند مشکلات مردم را بسنجد و برایش راه حل ارائه کند؟ حالا امروز همه ما می‌دانیم که برای ۱۴۰۰ به بدنه جوان نیاز داریم.

 

این فعال سیاسی در همین راستا گفت: رهبری فرمودند به سمت دولت و رئیس جمهور جوان انقلابی بروید. یا باید رئیس جمهوری جوان داشته باشیم یا کابینه رئیس جمهور آینده باید جوان باشد. خود مردم به سمت گزینه‌هایی می‌روند که در حوزه استراتژیک خوب و چابک عمل کنند. وی تصریح کرد: مردم باید سابقه عملکرد گذشته کاندیدا‌های ۱۴۰۰ را درک کرده باشند. خیلی از مردم از سابقه‌های سیاسی گزینه‌هایی که به عنوان کاندیدا معرفی می‌شوند بی خبرند.

 

نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد گزینه‌های مطرح باب نظر مردم نیستند؛ شاید باب نظر حاکمیت باشد، اما برای مردم جالب توجه نیستند. وی در پایان گفت: سیاستمداران به تجربه دولت آقای روحانی توجه کنند؛ هر جا از جوانان استفاده کرد مردم پشتش بودند و کار‌ها درست پیش رفت؛ هر جا از بازنشستگان بهره برد برنامه‌های دولت با رکود عملی مواجهه شد.

  • عرفان رضاپوری