سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

پیوندها

کوسه های صخره ای در مالزی تحت تأثیر یک بیماری مرموز پوستی قرار دارند

عرفان رضاپوری | دوشنبه, ۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۰۴:۲۳ ب.ظ

 

کوالالامپور – زیست شناسان دریایی در حال بررسی یک بیماری مرموز پوستی هستند که بر روی کوسه ماهیگیری در مالزی تأثیر می گذارد و برخی گزارش های اولیه حاکی از آن است که مقصر افزایش دمای دریا است.

کوسه های دارای نوک سفید معمولاً در طول روز در مدارس اطراف صخره ها در حال استراحت هستند و از جذابیت های محبوب غواصان است.  آنها شب ها برای شکار ماهی های کوچک و سایر حیوانات فعال می شوند.

تصاویر یکی از کوسه ها با لکه ها و ضایعات روی سرش در ماه آوریل پس از گرفتن توسط یک عکاس زیر آب در نزدیکی ایالت صباح در جزیره بورنئو در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

اندکی پس از آن ، غواصان در جزیره سیپادان ، یک مکان معروف برای غواصی در این نزدیکی ، و تیمی از متخصصان دانشگاه ایالتی و دولت و گروه های حفاظتی شروع به مشاهده بیماری پوستی در هر کوسه ای کردند.

تیم تحقیقاتی در تلاش برای تشخیص آنچه می تواند باعث بیماری شود ، دریافت که دمای سطح دریا در سیپادان در ماه مه به 29.5 درجه سانتیگراد افزایش یافت ، درجه بالاتر از سال 1985.

“دیویس آستین اسپیدی” ، زیست شناس ارشد دریایی با “ریف گاردین” ، گفت: منطقه ای که ماهیگیری به شدت در آن ممنوع است و در آن نزدیکی هیچ شهرک یا صنعتی نیست.

به گفته محمد شریف محمد دین ، ​​استاد تحقیقات دامپزشکی آبزیان در دانشگاه پوترا در مالزی ، گزارش های گزارش شده همزمان با گزارش های سفید شدن مرجان ها در منطقه است.

محمد شریف گفت: “ما نمی توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که به دلیل افزایش دما تغییراتی در آنجا اتفاق می افتد.”

با این حال ، هنوز یک مطالعه کامل علمی انجام نشده است.

مابل منججی-ماتسوموتو ، مدرس ارشد م Instituteسسه تحقیقات دریایی بورنئو در دانشگاه صباح مالزی ، گفت: در ماه مه ، تیم تحقیقاتی تلاش کرد اما برخی کوسه ها را برای تهیه نمونه برای آزمایش موفق نکرد.

مانجاجی-ماتسوموتو با بیان اینکه تیم در نظر دارد آزمایش جدیدی را در ماه جولای انجام دهد ، گفت: “اگر بتوانیم نمونه هایی از کوسه ها بدست آوریم ، مطمئناً قادر به یافتن حداقل علت بیماری زخم ها خواهیم بود.”

(گزارش جوزف سیپالان ؛ ویرایش: کاریشما سینگ)

  • عرفان رضاپوری