سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

پیوندها

 

درست مانند حملات 11 سپتامبر 20 سال پیش ، بیماری همه گیر COVID-19 نحوه سفر مردم در سطح بین المللی را تغییر خواهد داد – صدها میلیون دلار هزینه دولت جدید برای مدرن سازی امنیت مرزها و به روزرسانی اقدامات بهداشت عمومی در فرودگاه ها.

در بودجه اخیر فدرال ، دولت فدرال 82.5 میلیون دلار برای تأمین بودجه زیرساخت ها برای آزمایش COVID-19 در فرودگاه های کانادا و 6.7 میلیون دلار دیگر برای خرید تجهیزات بهداشتی برای سازمان ایمنی هوایی کانادا اعلام کرد.

همچنین اتاوا طی 5 سال 656.1 میلیون دلار برای نوسازی امنیت مرزی کانادا اختصاص داده است.

دانیل گوچ ، رئیس شورای فرودگاه کانادا ، گفت که مراکز پرواز این کشور هنوز ایده روشنی از آنچه از آنها انتظار می رود ندارند.

گوچ به سی بی سی نیوز گفت: “ما امیدوار بودیم که بحثهای قابل توجهی با دولت در مورد چگونگی انجام آن انجام دهیم ، اما ، متأسفانه ، در حال حاضر ما نمی دانیم که مراحل مختلف بهبود حمل و نقل هوایی چگونه خواهد بود.”

گوچ گفت چهار فرودگاه کانادایی که پروازهای بین المللی را پذیرفته اند در حدود پنج درصد از سطح قبل از COVID خود عمل می کنند – اما با اقدامات فعلی بهداشت عمومی COVID-19 ، آنها ظرفیت دارند.

وی گفت: “بخشی از مشکل اصرار بر فاصله فیزیکی دو متری است.”  “شما وقتی چنین شرطی را انجام می دهید خیلی سریع به ظرفیت برخورد می کنید. بنابراین ما نمی توانیم اعداد را افزایش دهیم و همه چیز را به همان شکل فعلی حفظ کنیم. از نظر جسمی امکان پذیر نیست.”

کانادا هنوز اجازه مسافرت بین المللی جزئی را نمی دهد – اگرچه کانادایی هایی که به خانه خود برمی گردند و افرادی که به استثناceptions مانند مسافران اصلی سفر می کنند ، مجاز به ورود به کانادا هستند به شرط اینکه پروتکل های خاصی را رعایت کنند.

در 22 فوریه ، دولت فدرال اقدامات جدید قرنطینه فرودگاه را الزام کرد که 72 مسافر قبل از پرواز ، همه مسافران هوایی را که از سفرهای غیر ضروری به خارج از کشور برمی گردند ، باید آزمایشات واکنش زنجیره ای پلیمراز – معروف به آزمایش PCR را انجام دهند.

نتیجه آزمون باید پس از ورود به آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) ارائه شود.  سپس مسافران باید یک آزمون دوم را انجام دهند و در حالی که منتظر نتیجه هستند ، حداکثر تا 72 ساعت خود را در امکانات مجاز فدرال منزوی کنند.

 در پایان ، می تواند بسیار خوب باشد.  اگر ما آن را به درستی انجام دهیم و در طول مسیر از آن استفاده کنیم ، می تواند تجربه بهتری باشد.– دانیل گوچ

گوچ گفت اگرچه بودجه آزمایش زیرساخت های فرودگاه مورد استقبال است ، اما آزمایشات پس از بازگشت سطح حمل و نقل هوایی قبل از COVID نمی توانند در فرودگاه ها ادامه داشته باشند.

وی گفت: ارائه آزمایشات منزل به مسافران یا هدایت ورود به مراکز آزمایش خارج از سایت در نزدیکی فرودگاه باعث آزاد شدن فضای پایانه ها و پردازش مسافران بیشتر می شود.

وی گفت: “ما کاملاً خوشحال شدیم که در بودجه فدرال دیدیم که آژانس خدمات مرزی کانادا بودجه قابل توجهی برای نوسازی مرز دریافت می کند ، که شامل مواردی مانند فناوری بدون تماس و تماس کمتری از نظر تعامل با خدمات مرزی خواهد بود.”

در قلب انتقال به سفرهای بدون تماس ، آزمایشی وجود دارد که دولت فدرال با مجمع جهانی اقتصاد و هلند انجام می دهد ، پروژه معروف مشهور هویت دیجیتال یا KTDI.

این پروژه با انتشار مقاله سفید در سال 2018 آغاز شد و به عنوان راهی برای مدرن سازی سفر هوایی با جابجایی سریعتر مسافران از طریق فرودگاه ها تلقی می شود.  در این مقاله سفید آمده است که به یک سیستم جدید و بدون تماس نیاز است ، زیرا انتظار می رود تعداد ورود هوایی بین المللی از 2016 تا 2030 50٪ افزایش یابد.

در حالی که سفرهای بین المللی تقریباً راکد هستند ، این فناوری راهی برای تسهیل بازگشت به سطح ترافیک هوایی قبل از COVID تلقی می شود.

سفر بدون تماس

طبق طرح KTDI ، یک فرم شناسایی دیجیتالی ایجاد می شود که شامل هویت مسافر ، کارتهای سوار شدن به هواپیما ، سابقه واکسیناسیون و اطلاعاتی در مورد بهبودی آنها از COVID-19 است.  مسافران دارای اسناد KTDI هنوز باید با یک افسر گمرک روبرو شوند ، اما سایر نقاط تماس در فرودگاه را می توان بدون لمس انجام داد.

یک مقام ارشد CBSA گفت: “ما هنوز در مورد جهانی صحبت می کنیم که باید گذرنامه خود را حمل کنید زیرا یک مرز بین المللی است”

“ما در مورد جایگزینی گذرنامه صحبت نمی کنیم. اما تعداد دفعاتی که باید این سند یا کارت سوار شدن خود را بیرون بیاورید تا توجیه شود شما کی هستید و در کجا باید باشید کاهش می یابد.”

مسافران هنگام انتظار برای عبور از امنیت در فرودگاه بین المللی مونترال الیوت ترودو در مونترال ، ماسک صورت می پوشند. (رایان ریمورز / مطبوعات کانادایی)

این مقام گفت که برنامه KTDI هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و مسائل فناوری هنوز در حال توسعه است.  وی گفت قبل از راه اندازی چنین سیستمی باید از حریم خصوصی محافظت شود.

این مقام مسئول گفت: “این مانند این نیست که دولت کانادا اطلاعات را در مرکز نگهداری کند ، یا شرکت های هواپیمایی آن را در مرکز نگه دارند ، یا آژانس های مرزی آن را در مرکز نگه دارند.”  “مسافر خود کسی است که اطلاعات خود را ذخیره می کند.”

واکسینه شدن در برابر مسافران واکسینه نشده

سخنگوی CBSA به سی بی سی نیوز گفت که با سرمایه گذاری 656.1 میلیون دلاری فدرال برای نوسازی امنیت مرزی طی 5 سال ، “ابزارهای سلف سرویس دیجیتال” دیگری تأمین می شود که “نقاط تماس را کاهش می دهد” و “تعاملات خودکار” بیشتری را در فرودگاه های کانادا ایجاد می کند.

CBSA گفت اطلاعات بیشتر در مورد این اقدامات “طی هفته های آینده” در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

نخست وزیر جاستین ترودو آخر هفته در اجلاس G7 در انگلستان شرکت کرد ، جایی که رهبران انتظار می رود درباره صدور گواهینامه بین المللی برای واکسیناسیون – به اصطلاح – بحث کنند.  پاسپورت واکسن.

دولت فدرال پیش از این اعلام کرده است که کانادایی هایی که کاملا واکسینه شده اند اجازه ورود مجدد به کشور را بدون نیاز به اقامت در هتل قرنطینه دولتی دارند.  تأیید اعتبار وضعیت واکسیناسیون این مسافران به گذرنامه واکسن مانند برنامه KTDI نیاز دارد.  فرودگاه های کانادا این ایده را دوست دارند.

تماشا کنید: کانادایی های کاملا واکسینه شده ممکن است به زودی قرنطینه هتل را از دست بدهند:

دولت فدرال گفته است که به زودی محدودیت های کانادایی های واکسینه شده و مقیم دائمی را که از سفرهای بین المللی بازگشت می کنند کاهش می دهد. 2:14

“ما واقعاً به واکسینه شده درمقابل واکسیناسیون متکی هستیم. اینجا جایی است که می توانید سفر را با کمی تمایز انجام دهید تا کمی نرم تر ، برای کسانی که واکسینه شده اند کمی لذت بخش تر باشد. اما هنوز نمی دانیم که برنامه های دولت برای آن “، گوچ گفت.

گوچ گفت ، به محض آزمایش واکسیناسیون یک مسافر ، می توان با آنها متفاوت رفتار کرد – شاید با دادن یک آزمایش به آنها در هنگام ورود یا قبل از عزیمت ، به جای آزمایشات زیادی که اکنون لازم است.

اگرچه هنوز تغییرات دقیق در سفرهای بین المللی در دست توسعه است ، گوچ گفت که تجربه سفر به جلو با گذشته بسیار متفاوت خواهد بود.

وی گفت: “ممکن است هنگام عبور از سالن گمرک شخصی را مشاهده نکنید.”  “تأیید شما از طریق شناسه شخص شما انجام می شود ، که به هویت دیجیتالی مسافر شناخته شده مرتبط است ، که مربوط به اطلاعات سلامت دیجیتال و اسناد سفر دیجیتال شماست.

“در پایان ، می تواند بسیار خوب باشد. اگر ما این کار را درست انجام دهیم و در طول مسیر قرار دهیم ، می تواند تجربه بهتری باشد.”

  • عرفان رضاپوری