سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

پیوندها

قطعه ساز دیگری که در تولید قطعات برقی خودرو فعالیت می کند با اعلام اینکه با افزایش قیمت دلار و موانع پیش رو جهت واردات قطعات باعث شد تا تمایل خودروسازان به تولیدکنندگان داخلی قطعات برود، گفت: مشکل اساسی امروز ما عدم سرمایه در گردش کافی است.

 

نوسانات بازار باعث شده تا ما هر روز در محصولات تولیدی خود قیمتهای جدیدی را شاهد باشیم که همین امر در فروش محصولات ما موثر است. نکته قابل تامل اینجاست ما باید مواد اولیه را به صورت نقد خریداری کنیم از آن طرف مجبوریم کالاها را اعتباری بفروشیم خودتان بگویید ایا این روند منطق اقتصادی دارد؟

 

وی اضافه کرد: ما پول محصولات را چندین ماه بعد از تحویل انها از خریداران می گیریم این درحالی است که باید سرمایه مناسب به واحد تولیدی برگشت و ما براساس آن اقدام به توسعه محصول و افزایش تولید کنیم. شاید برایتان جالب باشد ما حتی در دریافت هزینه قطعات خود به مشتریان با تاخیرهای 18 ماهه نیز روبرو هستیم. از آن طرف خودروساز براساس قراردادها باید پرداختی ها را 120 روزه انجام دهد اما پرداختی ها به  160 تا 180 نیز می رسد. 

 

این تولیدکننده قطعات برقی خودرو با اعلام اینکه نگرانیم با گشایش های بین المللی باز پای قطعات خارجی به بازار باز شود و سرمایه گذاری ما در تولید قطعه به سمت نابودی برود، افزود: در حال حاضر 70 نفر به صورت مستقیم در واحد تولیدی ما مشغول فعالیت هستند که در صورت داشتن سرمایه درگردش کافی ما می توانیم این تعداد را به 180 نفر افزایش دهیم. 

  • عرفان رضاپوری