سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

پیوندها

مخزن سد هوور در خشکسالی شدید به سطح آب کم سابقه ای می رسد

عرفان رضاپوری | پنجشنبه, ۲۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۲۲ ب.ظ

 

مخزنی که بوسیله هوور دم ، یک شگفتی مهندسی نماد ظهور قرن 20 امریکا ایجاد شده است ، در پایین ترین سطح تاکنون فرو رفته است و این نشان دهنده شدت خشکسالی در سراسر غرب ایالات متحده است.

دریاچه مید که در دهه 1930 توسط رودخانه کلرادو در مرز نوادا و آریزونا ، حدود 50 مایلی شرق لاس وگاس تشکیل شد ، بزرگترین مخزن ایالات متحده است.  این امر برای تأمین آب 25 میلیون نفر از جمله در شهرهای لس آنجلس ، سن دیگو ، ققنوس ، توسان و لاس وگاس بسیار مهم است.

در ساعت 23:00 روز چهارشنبه ، سطح دریاچه به 327 متر از سطح دریا سقوط کرد ، در زیر سطح کم سابقه قبلی که در 1 ژوئیه 2016 قرار داشت ، فرو می رود. از سال 2000 به بعد 42.7 متر سقوط کرد – تقریباً ارتفاع مجسمه آزادی از مشعل به پایه – قرار گرفتن در معرض یک حلقه حمام از خاکریزهای سفید سفید شده.

سرزمینی که دریاچه مید را پایین آورد ، کالیفرنیا ، اقیانوس آرام شمال غربی ، حوضه بزرگ را پوشانده است ، نوادا ، اورگان و یوتا ، به علاوه ایالت های جنوب غربی آریزونا و نیومکزیکو و حتی بخشی از جلگه های شمالی را پوشانده است.

دریاچه مید بزرگترین مخزن ایالات متحده است که توسط سد هوور ایجاد شده است ، یک اعجاب مهندسی نماد صعود آمریکایی ها در قرن 20. (بریجیت بنت / رویترز)

کشاورزان محصولات را رها می کنند ، نوادا آبیاری حدود یک سوم چمن ها را در منطقه لاس وگاس ممنوع کرده و فرماندار یوتا به معنای واقعی کلمه از مردم می خواهد که برای باران دعا کنند.

آتش نشانان در تابستان امسال با وخیم تر شدن شرایط روبرو هستند – پس از حدود 10 هزار آتش سوزی فقط در کالیفرنیا در آخرین فصل آتش سوزی در جنگل ها باعث سوختن 1.7 میلیون هکتار ، مساحتی تقریباً به اندازه کویت شد.

خشکسالی یک خطر طبیعی تکرار شونده است ، اما با تجمع سالهای بسیار خشک در بیشتر این قرن تشدید شده است.  دانشمندان می گویند تغییرات اقلیمی تحت تأثیر انسان اوضاع را بدتر کرده است.

در پس زمینه شرایط خطرناک خشکسالی ، ما از تمام یوتی ها – فارغ از مذهب – دعوت می کنیم که آخر هفته در یک دعای جمعی و فروتنانه برای باران به ما بپیوندند.

  بیشتر بخوانید:  https://t.co/uJzFARl7BI    pic.twitter.com/HS755aXEy3

& mdash؛GovCox

خشکسالی 22 ساله خشک ترین دوره 115 سال است

بارانی که در اواخر سال 2015 به غرب سرازیر شد – قبل از قرار دادن مارک سابق دریاچه مید – به سادگی یک وقفه از خشکسالی 22 ساله بود ، خشک ترین دوره 115 ساله ثبت شده توسط اداره احیای ایالات متحده ، که منابع آب را مدیریت می کند ایالات غربی

بن کوک ، دانشمند اقلیم در انستیتوی تحقیقات فضایی گوسارد ناسا گفت: “برخی از ایالت ها ، به ویژه مناطقی از کالیفرنیا و مناطقی از جنوب غربی ، در واقع شرایط کاملاً خشکسالی هستند.”

در دهه کشاورزی خود در داکوتای شمالی ، Devin Jacobson هرگز چنین خشک را ندیده بود.  1415 هکتار گندم دوروم ، کلزا ، نخود فرنگی و عدس جاکوبسون نزدیک کراسبی ، داکوتای شمالی ، در این فصل باران کمی بیش از دو اینچ در اواخر ماه مه و یک ربع این هفته دیده شده است.

وی گفت: “چند سانتی متر دیگر ما را در مکان بسیار خوبی قرار می دهد ، اما در حال حاضر چنین چیزی در پیش بینی وجود ندارد.”

با آتش سوزی در آریزونا در 7 ژوئن ، ستونهای دود از آتش بلند شدند.  روز چهارشنبه ، فرماندار آریزونا بعد از دو آتش سوزی بیش از 58000 هکتار و ایجاد تخلیه وضعیت اضطراری اعلام کرد. (گروه جنگلداری و مدیریت آتش سوزی در آریزونا / رویترز)

مقامات در غرب اقدامات فوری انجام می دهند.  روز چهارشنبه ، فرماندار آریزونا پس از دو آتش سوزی بیش از 58000 هکتار و ایجاد تخلیه ، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

مایکل کریمینز ، دانشمند آب و هوا در دانشگاه آریزونا گفت: “آریزونا” از نظر تاریخی ما کاملاً در موقعیت منحصر به فردی قرار دارد.  “ما فقط ناامیدانه به دنبال پیش بینی هستیم تا ببینیم چه زمانی ممکن است موسمی ظاهر شود.”

می توان منبع آب را کاهش داد

سخنگوی پتی هارون گفت ، اداره احیای کشور احتمالاً برای اولین بار وضعیت شدیدترین کمبود دریاچه مید را اعلام می کند که باعث کاهش منابع آریزونا ، نوادا و مکزیک می شود.

آرون گفت ، آریزونا می تواند 320 هزار هکتار از تولید خود را کم کند.  طبق گفته وزارت آب آریزونا ، این میزان تأمین سالانه نزدیک به یک میلیون خانوار است.

یک تراکتور در تاریخ 25 ماه مه در Firebaugh ، کالیفرنیا ، گیاهان مارچوبه را شخم زد.  گاوین نیوزوم در کالیفرنیا ، با فراخوان انتخابات ، برای 41 از 58 شهرستان ایالت اعلامیه اضطراری صادر کرده است (Norma Galeana / Reuters)

فرماندار کالیفرنیا ، گاوین نیوزوم ، که با انتخابات فراخوان روبرو است ، برای 41 از 58 شهرستان این ایالت اعلامیه اضطراری صادر کرده و به ایالت اجازه می دهد کنترل بیشتری بر منابع آب داشته باشد.

اما تاکنون وی اقدامات مربوط به سلف خود ، جری براون ، در سال 2015 را متوقف کرده است ، هنگامی که کالیفرنیا دستور کاهش اجباری مصرف آب را داد ، که رای دهندگان را تحت تأثیر قرار داد.

تا کنون ، مدیریت آب به طور عمده بر تجارت کشاورزی تأثیر می گذارد ، که تا 80 درصد آب کالیفرنیا را مصرف می کند.  برخی از کشاورزان به محصولات کمتر تشنه روی می آورند یا زمین را سقوط می دهند.

مرجع آب منطقه ای ، که نمایندگی تأمین کنندگان آب در خدمت دو میلیون نفر در منطقه ساکرامنتو است ، توصیه می کند که تامین کنندگان چاه های بیشتری حفر کنند ، این یک راه حل کوتاه مدت است و از مشتریان می خواهد که به طور داوطلبانه 10 درصد مصرف را کاهش دهند.

جی لوند ، استاد دانشگاه کالیفرنیا ، دیویس و مدیر مرکز علوم آبخیزداری ، هشدار داد که برخی از بدترین پیش بینی ها هذلولی است ، گفت: مردم کالیفرنیا معمولاً از کاهش اجباری و داوطلبانه مصرف آب که به دولت اجازه می دهد زنده بمانند ، پیروی می کنند تا باران دوباره بیاید.

لوند گفت: “درد زیادی در این خشکسالی وجود خواهد داشت.”  “این برای برخی جوامع و برخی صنایع محلی فاجعه بار خواهد بود. برای برخی از گونه های ماهی فاجعه بار خواهد بود. اما برای کل کشور فاجعه بار نخواهد بود.”

  • عرفان رضاپوری