سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

پیوندها

 

حزب کمونیست چین در بیشتر هفته های گذشته خشم را پاشیده است ، زیرا اجلاس دیپلماتیک بین المللی یکی پس از دیگری اجلاس رهبران جهان را برای کنترل آن برگزار می کند.  سخنگویان وی شکایت داشتند و “با سو نیت” مورد حمله قرار گرفتند.

اما ح.ک.چ کاری نداشت که بتواند روند مخالفی را تغییر دهد.

“چشم انداز 2035” ساخته شی جین پینگ راه را برای دستیابی به رهبری جهانی طی 14 سال آینده برای چین هموار می کند.  این بار اکنون بسیار کثیف تر به نظر می رسد – بخش عمده ای از تلاش های اتحاد جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا.

بایدن با فضای مشخص بونومه و تلاش آگاهانه خود برای گسترش اتحاد “غربی” با ملت های غیر غربی ، شروع به از بین بردن خسارتی کرده است که سلفش به این اصل که دموکراسی ها در برابر رژیم های استبدادی متحد می شوند ، وارد کرد.

بازدیدها مدام می آیند

سخنگوی دولت چین به سرعت جلسه G-7 را که هفته آغاز شده ، رد کرد و آن را بی معنی دانست.  سخنگوی سفارت چین در لندن گفت: “روزهایی که تصمیمات جهانی توسط گروه کوچکی از کشورها دیکته می شد ، مدتهاست که گذشته است.”

اما در اینجا مسئله ح.ک.چ نهفته است: گروه کشورهایی که مخالف هژمونی چین هستند کم نیست – و در حال رشد است.

نخست ، اجلاس G7 منجر به اجماع ناقص اما در عین حال قابل توجهی در بین دولت های آمریکای شمالی ، اروپا ، ژاپن ، هند ، استرالیا و کره جنوبی در مورد لزوم مخالفت با چین به عنوان یک اجماع شد.

ناتو اساساً آموزه خود را اصلاح کرده است تا چین را به یک رقیب استراتژیک تبدیل کند و برای جلوگیری از گسترش توتالیتاریسم به سبک ح.ک.چ تلاش کند.

از همه مهمتر ، ناتو متعهد به دنبال اتحاد جدید در آسیا ، آفریقا و آمریکای لاتین است ، جایی که چین طی قرن ها وارد دولت های مقید پول شده است.

آدرس کانال های بایدن در گتیسبورگ

بایدن مانند آبراهام لینکلن ، که مبارزات زمان خود را به عنوان آزمایشی مبنی بر اینکه آیا هر ملت دموکراتیک ، “بسیار متفکر و فداکار ، می تواند دوام بیاورد” قرار می دهد ، از نظر ایدئولوژیک منازعه را مطرح می کند.

وی در کنفرانس خبری کاخ سفید در تاریخ 25 مارس گفت: “من پیش بینی می کنم ، فرزندان یا نوه های شما یک رساله دکتری درباره موفقیت ، خودکامگی یا دموکراسی انجام می دهند.”  چون در معرض خطر است.  “

مسابقه بایدن با خودکامه ها ، همانطور که وی در G7 بیان کرد ، به وضوح در اتحاد متحدان موثرتر از سخنان ضدچینی دونالد ترامپ بود که مبتنی بر ملی گرایی خام با انبوهی از نژادپرستی زشت بود که اکثر افراد نمی توانند آن را ببلعند.

از نظر بایدن ، استبداد چهره ای دارد – چهره شی جین پینگ ، “که هیچ استخوان دموکراتیک در بدن خود ندارد … که معتقد است که خودکامگی موج آینده است و دموکراسی نمی تواند در یک جهان پیچیده تر عمل کند.

“آنها یک هدف مشترک دارند که تبدیل به کشور پیشرو در جهان ، ثروتمندترین کشور در جهان و قدرتمندترین کشور در جهان شوند. این از دیدگاه من اتفاق نخواهد افتاد.”

نخست وزیر جاستین ترودو در یک کنفرانس مطبوعاتی در قلعه ترگنا پس از نشست جی 7 در سنت ایوز ، کورنوال ، انگلیس ، در روز یکشنبه ، 13 ژوئن 2021 ، به س aالی پاسخ داد. (آدریان وایلد / مطبوعات کانادایی)

اما نخست وزیر جاستین ترودو هنگام خروج از G7 به ناتو با ابراز بی اعتنایی نسبت به احتمال تبدیل شدن هژمون جهانی حزب کمونیست چین به مشکل روبرو شد.

از ترودو در کنفرانس مطبوعاتی اختتامیه خود در کورنوال انگلیس پرسید: “مادامی که چین یک کشور اقتدارگرا است و یک حزب است ، هدف این نیست که این کشور به قدرت برتر جهان تبدیل شود؟”

او پاسخ داد: “نه”.  “هدف G7 همیشه موفقیت نه تنها کشورها و اقتصادهای ما ، بلکه موفقیت اقتصاد جهانی نیز بوده است.”

سوال تکرار شد.  ترودو مجدداً گفت که هدف باید ترویج “فرصتی باشد که همه در دنیا می توانند به پتانسیل خود برسند.”

انتقال پیام ها

با این حال ، اکثر رهبران دموکرات دیگر با هدف ایالات متحده تضمین می کنند که ملت های دموکراتیک سلطه جهانی را به چین واگذار نکنند ، کاملاً وارد عمل شده اند.

و در ناتو صبح ، ترودو پس از ابراز بی تفاوتی نسبت به سلطه حزب کمونیست حزب کمونیست چین ، از همان لیست آهنگ های طرفدار دموکراسی آواز خواند.  در بیانیه پایانی در بروکسل گفته شد که “در طول جلسه ، نخست وزیر ترودو بار دیگر بر تعهد تزلزل ناپذیر کانادا به ناتو و ارزش های اتحاد ، از جمله آزادی فردی ، دمکراسی ، حقوق بشر و حاکمیت قانون تأکید کرد.

هنگامی که مردم برای تجمع در حمایت از دموکراسی در هنگ کنگ ، ونکوور ، بریتیش کلمبیا ، یکشنبه ، 16 آگوست 2020 ، یک تابلو با عکس های مایکل کوگریگ و مایکل اسپاور که از دسامبر 2018 در چین بازداشت شده اند ، در دست دارد. . (داریل دایک / مطبوعات کانادایی)

پیام های متناقض نشان می دهد که چگونه دولت ترودو هنوز با چالش چین مواجه است.

از سال 2016 ، هنگامی که با دولت چین برای استرداد افراد از کانادا برای محاکمه در چین وارد مذاکره شد ، ح.ک.چ در واقع درس های واقعی به دولت ترودو آموخته است.

دولت لیبرال ، که پنج سال پیش برای استرداد داوطلبانه مردم به چین مذاکره کرد ، اکنون درگیر برکناری دو نفر از مردم ، مایکل کوویگ و مایکل اسپاور است.

در هر صورت ح.ک.چ از موقعیت ترودو قدردانی نکرد و وی را به “لکه گیری” چین متهم کرد.

از نظر ح.ک.چ ، یکی از نگران کننده ترین جنبه های این هفته این واقعیت بود که اتحادی که علیه آن تشکیل می شد نه تنها دیپلماتیک و حتی نظامی بلکه اقتصادی بود.

جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا گفته است که می خواهد مانع از کنترل اقتصادی چین بر فن آوری های جدید تجاری مانند اتومبیل های برقی شود. (جنس شلوتر / گتی ایماژ)

در اوایل ماه فوریه ، رئیس جمهور بایدن از عزم خود برای پایان دادن به وابستگی ایالات متحده به چین به عنوان منبع مواد استراتژیک خبر داد.

این مواد شامل مواد معدنی کمیاب خاکی است – که 80 درصد آنها ایالات متحده در حال حاضر از چین وارد می کند – برای ساخت همه چیز از موتورها و توربین ها گرفته تا تجهیزات پزشکی استفاده می شود.

بایدن همچنین گفت که اتومبیل های الکتریکی و باتری هایی که آنها را تأمین می کنند فناوری قرن بیست و یکم هستند که وی قصد ندارد به چین تسلط یابد.  دولت وی به دلیل حمایت از بازیکنان غیر چینی ، به اختلاف تجاری با سازندگان باتری کره جنوبی پایان داده است.

ضرر چین ، سود کانادا

دولت ایالات متحده همچنین در حال مذاکره برای تأمین مالی یک معدن کبالت در سرزمین های شمال غربی از طریق بانک صادرات و واردات ایالات متحده برای استفاده در باتری های کاتدی است.  گرافیت کانادایی برای آندهای باتری محبوب است.  شرکت های کانادایی علاقه مند به تجارت وسایل نقلیه الکتریکی می توانند از دولت ایالات متحده درخواست کمک مالی کنند – اقدامی که هدف آن پیشی گرفتن از چین است.

روز سه شنبه در بروکسل ، اورسولا فون در لاین ، رئیس کمیسیون اروپا در پایان اجلاس کانادا و اتحادیه اروپا به ترودو گفت که اتحادیه تجاری وی – بزرگترین اتحادیه جهان پس از ایالات متحده – همچنین به دنبال جایگزینی مواد اولیه چینی با مواد کانادایی است.

وی با اشاره به ادعاهای کار اجباری در چین گفت: “ما به عنوان اروپایی ها می خواهیم واردات خود را از تولیدکنندگانی مانند چین متنوع کنیم زیرا ما پایداری بیشتری می خواهیم ، آسیب کمتری به محیط زیست می خواهیم و شفافیت در شرایط کار را می خواهیم.”

لیگ شرط بندی

هو فونگ هونگ از دانشگاه جان هاپکینز گفت: ایجاد چیزی مانند یک اتحاد جهانی برای محدود کردن چین خبر بدی برای حزب کمونیست چین خواهد بود – زیرا چین چیزی برابر با اتحاد غرب ندارد و امید چندانی برای ایجاد یک اتحاد ندارد.

هونگ گفت: “متحدان چین ، کشورهایی هستند که چاره ای جز اعتماد به چین ، بازار و سیستم مالی آن ندارند. اینها کشورهایی هستند که توسط ایالات متحده و ائتلاف غربی مانند روسیه ، ایران و شمال تحریم می شوند. کره.

“بنابراین آنها به قدرت مالی و بازار و منابع چین نیاز دارند تا تأثیر منفی تحریم های غرب را کاهش دهند. آنها گزینه زیادی ندارند. باید به چین بچسبند. اما در عین حال ، لزوما نوع ائتلافی نیست که تأسیس شده باشد. در مورد ارزشها. “

جو بایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده و ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه ، هنگام رسیدن به اجلاس ایالات متحده و روسیه در ویلا لا گرانژ در ژنو ، سوئیس ، در 16 ژوئن 2021 ، با یکدیگر دست می دهند. (Saul Loeb / Reuters)

جدا کردن چنین متحدان کار دشواری نیست.  بنابراین بایدن اجلاس خود در اجلاس ژنو را با ولادیمیر پوتین روسی به پایان رساند و به او پیشنهاد گزینه ای برای نقشی که بعید به نظر می رسد روسیه از آن برخوردار باشد – یعنی یک شریک جوان در یک اتحاد ضد دموکراتیک به رهبری چین.

بایدن دشمن روسی خود را با سخنان طراحی شده برای جلب غرور روسیه آغشته کرد و او را “یک دشمن شایسته” خواند.

ح ک چ دلیلی برای ترس دارد که اگر تنش ها بین روسیه و غرب کاهش یابد ، به زودی می تواند یک تقسیم جدید چین و شوروی ایجاد شود.

ح.ک.چ ، بدون شک ، قدرتمندترین نهاد سیاسی در جهان باقی مانده است.  اعضای کارت حمل آن بیش از دو به یک تعداد کل جمعیت کانادا است و کنترل عمیقی بر یک پنجم جمعیت جهان دارند.  همچنین دارای زرادخانه هسته ای قدرتمند است.

اما در پایان یک هفته اجلاس سران ، او همچنین بیش از آنچه در مدت طولانی داشت تنها بود.

  • عرفان رضاپوری