سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

پیوندها

طوفان Tauktae پس از خشکسالی در گجرات ضعیف می شود

عرفان رضاپوری | سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۷:۳۷ ق.ظ

 

    اداره هواشناسی هند گفت ، روند خشکی طوفان شدید طوفانی Tauktae ، که حدود ساعت 21:00 به ساحل گجرات در ساوراشترا بین دیو و اونا برخورد کرد ، حدود ساعت 12:00 روز سه شنبه به پایان رسید.

مقامات گفتند که تاکنون هیچ تلفاتی گزارش نشده است.  دولت ایالت بیش از دو نفر را به مکانهای امن قبل از طوفان منتقل کرده بود.

IMD همچنین پس از نیمه شب در توییتر خود نوشت که طوفان Tauktae در یک “طوفان سیکلونیک بسیار شدید” از “طوفان سیکلونیک بسیار شدید” ضعیف شده است.

    IMD در توییتر خود نوشت: “تمام چشم طوفان از ساحل عبور کرده و روی زمین قرار دارد. بخش پشت چشم در حال ورود به خشکی است.”

به روزرسانی های طوفان Tauktae  17 مه 2021

    محلی که چشم یک طوفان از آن عبور می کند به عنوان مکانی در خشکی تعریف می شود.

    روند خشکی در گجرات روز دوشنبه در حدود ساعت 21 شب آغاز می شود. مقامات درباره “با ورود” بخش جلوی چشم طوفان Tauktae “به سرزمین نزدیک سرزمین های دامان و دیو اتحادیه با سرعت باد حدود 150 تا 175 کیلومتر در ساعت گفتند. IMD در گجرات

    مقامات منطقه گفتند که این طوفان باعث طغیان شدید باد و باران های سیل آسا در کل کمربند ساحلی شده و درختان را در مناطق جوناگاد ، آمرلی و بهوناگر از ریشه می کند.

    مرکز هواشناسی منطقه ای اعلام کرد که اکنون این گردباد به سمت شمال گجرات حرکت کرده و در نهایت ضعیف خواهد شد.

    “طوفان اکنون پس از عبور از منطقه سورندراناگار به منطقه آمرلی و سپس به باناسکانتا به شمال منتقل خواهد شد.  ما انتظار داریم که هرچه جلو می رود وزن کم کند. “

    دبیرکل درآمد اضافی پانکاج کومار گفت ، اگرچه گزارشی از جراحات و یا تلفات گزارش نشده است ، اما وزش باد همراه با باران سیل آسا چندین درخت و برج برقی را در امتداد کمربند ساحلی از ریشه خارج کرده است.

    به گفته MLAs محلی ، بادهای طوفانی جاده ها را نیز مسدود کرده و برق بسیاری از روستاهای آن مناطق را قطع کرده است.  دولت ایالت برای پاکسازی جاده ها و بازیابی برق ، تیم های بازیابی سریع را مستقر کرده است.

    مقامات گفتند که تصویر واقعی ویرانی تا صبح ظاهر نخواهد شد ، زیرا هوای شدید بیرون رفتن در شب را تقریباً غیرممکن می کند.

ویجی روپانی ، وزیر ارشد گجرات پیش از این گفته بود که مناطق ساحلی Amreli ، Junagad ، Gir-Somnat و Bhavnagar با حداکثر وزن مواجه خواهند شد ، زیرا با ایجاد خشکسالی در چشم طوفان ، سرعت باد به 150 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

    گجرات پس از دستیابی به موفقیت تقریباً 23 ساله با چنین طوفان بالقوه ویرانگری روبرو شده است.

    در ژوئن 1998 ، یک ابر سیکلون در نزدیکی جزایر لاکشادویپ رخ داد و بندر کندلا در گجرات را مورد اصابت قرار داد.  بر اساس برخی تخمین ها ، تا 10 هزار نفر در این طوفان کشته شده اند.

فرودگاه ها

    فرودگاه های اصلی گجرات ، از جمله احمدآباد و سورات ، به عنوان یک اقدام پیشگیرانه ، کلیه عملیات را به حالت تعلیق درآورده اند.

    بدون فرودگاه راجکوت ، که برای پروازها تا ساعت 11:15 صبح در 19 ماه مه بسته خواهد بود ، سه فرودگاه دیگر – احمدآباد ، سورات و وادودارا – برای پروازهای داخلی و خارجی تا 18 مه بسته خواهند بود.

    فرودگاه احمدآباد که دوشنبه شب فعالیت خود را متوقف کرد ، صبح روز سه شنبه سه شنبه از سر می گیرد.

    دولت ایالت بیش از دو میلیون نفر را به مکان های امن منتقل کرده و تیم های مقابله با حوادث را بسیج کرده است ، 44 نفر از NDRF و 10 نفر از SDRF.

    فقط در طی دو ساعت بین 10 شب و 12 شب ، Una Talaka از منطقه Gir-Somnat 131 میلی متر باران بارید ، پس از آن 110 میلی متر در Hamba توسط Amreli ، 76 میلی متر در Gadda توسط Gir-Somnat ، 72 میلی متر در Savarkundla در Amreli و 35 میلی متر باران بارید. مرکز عملیات اضطراری دولت در بیانیه ای گفت Olpad taluka در منطقه سورات.

    دولت ایالت گفت: این مرکز برای مقابله با این طوفان همه کمکها را به گجرات ارائه داده و از ارتش ، نیروی دریایی و نیروی هوایی خواسته است تا در صورت نیاز در حالت آماده باش بمانند تا به دولت کمک کنند.

    نخست وزیر نارنجا مودی و آمیت شاه وزیر کشور با دولت ایالت در تماس هستند و همه کمک های احتمالی را انجام داده اند.

    دفتر SM گفت: نخست وزیر با آقای روپانی تماس گرفت و در مورد آمادگی دولت ایالتی برای مقابله با این طوفان س askedال کرد.

در بیانیه آمده است ، آقای مودی در حین مکالمه تلفنی ، دولت ایالتی را از هرگونه کمک احتمالی اطمینان داد.

    دفتر نخست وزیری در بیانیه ای گفت: “نارندرا مودی نخست وزیر دوشنبه شب با ویجی روپانی نخست وزیر تماس گرفت تا جزئیات اقدامات دولت ایالتی برای مقابله با طوفان تاوکتا را جویا شود.”

    در این بیانیه آمده است که CM به آقای مودی در مورد اقدامات احتیاطی دولت گجرات برای مقابله با این گردباد اطلاع داده است.

  • عرفان رضاپوری