سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

پیوندها

طوفان Tauktae تا امشب به سواحل گجرات برسد. بیش از 1 نفر از مردم لاک نقل مکان کردند

عرفان رضاپوری | دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۴:۳۷ ب.ظ

 

اداره هواشناسی هند (IMD) روز دوشنبه گفت که طوفان Tauktae ، که اکنون در یک “طوفان شدید سیکلونیک” شدت گرفته است ، احتمالاً بین ساعت 20:00 تا 23:00 به سواحل گجرات رسیده و از سواحل کشور عبور خواهد کرد. .

بر اساس بیانیه دولت ، دولت ایالت بیش از یک نفر را که در مناطق ساحلی 17 منطقه زندگی می کردند تا اواخر یکشنبه شب به مکان های امن منتقل کرد و کار از صبح روز دوشنبه از سر گرفته شد.

طبق مرکز عملیات اضطراری دولت ، در طی 24 ساعته که ساعت 6 صبح روز دوشنبه به پایان می رسد ، 84 طالق از 21 منطقه گجرات باران کم بارشی دریافت کردند که عمدتا ناشی از اغتشاشات سیکلونیک است.

شش تالوک بیش از یک اینچ بارندگی داشته است.

براساس آخرین بولتن اداره هواشناسی هند (IMD) ، طوفان Tauktae در یک “طوفان شدید سیکلونیک” شدت بیشتری گرفت.

“به احتمال بسیار زیاد شمال (شمال غربی) حرکت می کند و در عصر (17 مه) به ساحل گجرات می رسد و شب (2000 ساعت – 2300 ساعت IST) با حداکثر ثبات از ساحل ایالتی بین پوربندار و ماهووا (منطقه باهنگر) عبور می کند. سرعت باد 155-165 کیلومتر در ساعت با انفجار تا 185 کیلومتر در ساعت ، “گفت IMD.

IMD گزارش داد ، این طوفان در بسیاری از نقاط ایالت ، باران شدید تا بسیار شدید در چندین مکان و باران بسیار شدید در مناطق جدا شده در مناطق جنوبی ساوراشترا ، دیو و گجرات در روزهای دوشنبه و سه شنبه باعث باران کم و متوسط ​​خواهد شد.

در بیانیه آمده است ، شرایط دریا تا صبح سه شنبه “خارق العاده” باقی خواهد ماند.

در بیانیه ای از دولت ایالت آمده است که بیش از یک لاک تا اواخر دوشنبه شب از 655 روستای آسیب پذیر در 17 ولسوالی به پناهگاه های موقت امن منتقل شده است.

در این بیانیه آمده است ، تعدادی از تیم ها از بخش هایی مانند جنگل ها ، جاده ها و ساختمان ها ، مراقبت های بهداشتی ، درآمد و برق برای مقابله فوری با خسارات ناشی از طوفان مستقر شده اند.

علاوه بر این ، 41 تیم ملی برای مقابله با حوادث (NDRF) همراه با 10 تیم نیروی واکنش برای مقابله با حوادث (SDRF) وجود دارد.  در بیانیه آمده است که سه تیم NDRF به عنوان ذخیره نگه داشته شده اند.

بیمارستان ها اقدامات ویژه ای را برای معالجه بیماران مبتلا به COVID-19 انجام داده اند تا در صورت قطع شدن برق به دلیل سیکلون ، منبع تغذیه پشتیبان تهیه کنند.

در بیانیه آمده است که اقدامات برای 161 واحد مراقبت های ویژه و 576 108 آمبولانس برای جابجایی بیماران در موارد اضطراری نیز در نظر گرفته شده است.

دولت ایالت همچنین 35 راهرو سبز ایجاد کرده است تا اکسیژن پزشکی را به راحتی از طریق گجرات به بیماران بی بضاعت منتقل کند.

در مناطق کم ارتفاع نیز پمپ های آبگیری برای پاکسازی سیلاب نصب شده است.

دولت گفت که دولت های محلی 21126 مورد انباشت در مناطق شهری و 643 مورد در مناطق روستایی و همچنین 668 مورد را به طور موقت حذف کرده اند تا از هر گونه تهدیدی برای زندگی مردم جلوگیری کنند.

با ورودی های PTI

برای روزنامه نگاری عمیق ، عینی و مهمتر از همه متعادل ، برای عضویت در مجله Outlook اینجا را کلیک کنید

  • عرفان رضاپوری