سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

پیوندها

سرمایه در گردش کافی نداریم،دولت حمایت کند پول نمی خواهیم

عرفان رضاپوری | سه شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۰۹:۳۹ ب.ظ

این تولیدکننده با تاکید براینکه البته باید این نکته را بگویم که نمایشگاه های امسال و کمبودها و اشکالات ان باعث شده تا فقط مشتریان واقعی سری به آن بزنند، تصریح کرد: در طول این دو روز حجم مراجعه کنندگان ما کم بوده است اما آن تعداد از افرادی که آمده اند به قصد خرید بوده و حتی سفارشهایی را نیز دریافت کرده ایم. 

 

این قطعه ساز تصریح کرد: بنده طرح های توسعه بسیاری برای خط تولید خود دارم اما سرمایه در گردش کافی در اختیار نداریم اگر سرمایه در اختیار ما قرار گیرد به طور حتم می توانم بگویم ما ظرف شش ماه سرمایه اولیه را برمی گردانیم. 

 

وی با تاکید براینکه حرف ما دریافت وام از دولت نیست، افزود: ما فقط حمایت دولت را می خواهیم در طول این چند سال فعالیت در بخش تولید بنده یک ریال از دولت نگرفته ام اما لازمه حمایت از تولیدکننده همراه بودن دولت است. اگر این حمایتها انجام شود به طور حتم وضعیت صنایع کشور بهتر از شرایط فعلی خواهد بود. 


*سهمیه های اندک بورس کالا به تولیدکنندگان/سیاست های ضد صادراتی دولت 

تولیدکننده دیگری که در بخش قطعات خودرو های سنگین فعالیت می کند با تاکید براینکه شرایط و قوانین داخلی به نوعی فعالیت را برای ما هر روز سخت می کند، تصریح کرد: به 15 کشور ما صادرات انجام می دهیم اما قوانین بانک مرکزی در برگشت ارز حاصل از صادرات مشکلات زیادی را برای ما بوجود اورده است وقتی ما می خواهیم قطعات و ورقهای مورد نیاز خود را برای مخازن سوخت خودروهای سنگین وارد کنیم باید این قطعات را از طریق چندین کشور و واسطه وارد کنیم که همین موضوع قیمت تمام شده را برای ما 40 تا 50 درصد افزایش می دهد. 

 

وی در خصوص تأمین مواد اولیه داخلی گفت: در تامین مواد اولیه داخلی نیز در بورس کالا به ما سهمیه 100 تنی می دهند این در حالیکه که نیاز ما 500 تن است ما ناچاریم مابقی نیاز خود را از بازار آزاد تامین کنیم. 

 

این تولید کننده در خصوص مشکلات صادراتی خود نیز گفت: خریدار خارجی به من مراجعه کرده و من نیز برای محصولات خود قیمتی به او اعلام می کنم اما با نوسانات نرخ ارز قیمت تمام شده ما نیز تغییر می کند. این درحالیست که در عرصه بین المللی وقتی کالایی فروخته می شود نباید مدام نوسانات قیمتی داشته باشد.

  • عرفان رضاپوری