سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

پیوندها

راهی برای طولانی ترین لیگ حرفه ای زنان در آمریکا

عرفان رضاپوری | شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۴۳ ق.ظ

 

WNBA آن را حساب می کند.

همه پیش نویس ها ، بازیکنان ، مسابقات قهرمانی ، سلسله ها.  تأثیر ماندگار بر نسلهای کودکان.  آغاز فروتنانه المپیک 1996 در خانه در آتلانتا.  تا بازیهای المپیک 2020 توکیو که قرار است تابستان امسال برگزار شود ، هفتمین طلای متوالی رکورددار باشد.

او چگونگی شروع آن زمان را حل کرد و ما را به اینجا رساند.

همانطور که WNBA بیست و پنجمین دوره خود را که طولانی ترین لیگ حرفه ای زنان در ایالات متحده است ، پیشنهاد می کند ، ما جشن می گیریم چه بوده است ، چه چیزی است و چه خواهد شد.

این تازه کارهایی که در این فصل وارد زمین شدند و حتی سابرینا یونسکو و آجا ویلسون ، آنها هرگز دنیایی بدون بسکتبال حرفه ای را در خانه نمی شناختند.  آنها در رویای حرفه ای بودن بزرگ شدند و می دانستند که می توانند.

سینتیا کوپر و هوستون دنباله دار در چهار قهرمانی اول WNBA از 1997 تا 2000 با کسب اولین سلسله لیگ قهرمان شدند.  (رونالد مارتینز / آل اسپورت)

همیشه اینطور نبود.  نسل قدیمی برای آن می جنگند و بازی می کنند.  سو برد در حال ورود به سال آخر دبیرستان خود بود که WNBA در 21 ژوئن 1997 به طور رسمی نکته دریافت کرد. سینتیا کوپر یک دهه را در حرفه خود در خارج از کشور گذراند.

اما وقتی به طور حرفه ای در ایالات متحده به او نزدیک شد ، او کمک کرد تا لیگ را تنظیم کند.  کوپر تنها بازیکنی است که موفق به کسب چهار جایزه MVP در فینال WNBA شده است.  او برای ساخت اولین سلسله هوستون دنباله دار به همراه All-Stars Cheryl Swaps و Tina Thompson رفت.  دیترویت شوک اولین تیم توسعه دهنده ای بود که موفق به کسب عنوان شد و در اواخر دهه 2000 سه بار در سه سال به خانه آمد.

از آنجا ، لیزا لزلی برنده هر سه جایزه MVP – فصل منظم ، All-Star ، فینال شد.  نوبت به لس آنجلس اسپارک رسید تا کنترل خود را بدست آورد.

سو بیر و دیانا تورااسی فعالیت های چندین دهه خود را آغاز کردند و در دهه 2000 عناوین زیادی کسب کردند.  خطوط مینه سوتا زمان خود را بر تخت سلطنت نشاندند.  آنها طی 17 سال از 17-1390 چهار عنوان کسب کردند.

در سال 1999 اولین توافق نامه مذاکره جمعی منعقد شد.  دو دهه بعد ، تکرار جدید باعث ایجاد پول ، محل اقامت و فرصت های بیشتری شد.  این الگویی است که باید برای ورزش زنان در سراسر جهان دنبال کنید.

لیزا لزلی اولین نفری بود که در WNBA فرو رفت ، اما در کارنامه خود به نقاط عطفی زیادی از جمله اتمام کار خود با 6،263 امتیاز در میان 10 امتیاز برتر لیگ دست یافت (AP Photo / Branimir Kvartuc)

پس از آن “اولین” ها و سوابق بی شماری وجود دارد.

داستان ادامه دارد

اولین غوطه وری WNBA ، لیزا لزلی.

اول از نه جفت سه گانه ، همیشه: شریل سوآپ.

اول و فقط در مرحله پلی آف: تعویض ، دوباره.

بازی اول 40-15-5 ، کندیس پارکر.

بیشترین امتیاز ، لیز کمبیج (53 امتیاز).

متوسط ​​بیشترین پاس گل در هر بازی: کورتنی واندرسلوت (10).

و اریکا ویلر ، اولین بازیکن غیر پیش نویس که برنده MVP All-Star شده است.

تأثیر آنها فقط روی دادگاه نیست.  جهان دیده است که یک گروه جمعی از زنان ، عمدتا زنان سیاه پوست ، برای کمک به چرخاندن سنای ایالات متحده چه کاری می توانند انجام دهند.  آنها وارد سیاست شدند و روایت را تغییر دادند.  آنها برای آنچه درست می پنداشتند جنگیدند.  و آنها برنده شدند.

اما فعالیت آنها مدتها قبل از آن مشخص بود.  قبل از اینکه مایا مور با کنار گذاشتن عدالت اجتماعی راه خود را پاک کند.  پیش از این ، تیم سیاهگوش او در سال 2016 پیراهن “Change Begins with Us” را به تن کرده بود.

برای این زنان ، همیشه سیاسی بوده است.  آنها همیشه هر دو را دستکاری کرده اند.

فصل به فصل ، این ورزشکاران ظاهر می شوند.  و بعد از 25 سال ، آنها نشان دادند که اینجا هستند تا بمانند ، تا “به ورزش” بین وزوزها بچسبند و تغییراتی در خارج از آن ایجاد کنند.

ناتاشا ابر از واشنگتن عرفان به جان والر از واشنگتن جان و بردلی بیل می پیوندد تا در 19 ژوئن سال 2020 زندگی سیاه پوستان را از طریق خیابان های دی سی به یادبود MLK بپیماید.

بعدش چی؟

نسل بعدی قبلاً سرنخی داده است.  Breana Stewart در چهار دوره دو قهرمانی WNBA ، دو فینال MVP و یک جایزه MVP WNBA برنده شده است.  ساخت GOAT درست در مقابل ماست.  A’ja Wilson در فصل 3 موفق به کسب MVP شد. او فصل گذشته اولین حضور خود را در فینال WNBA در فینال WNBA انجام داد.

Arike Ogunbowale یکی از بهترین گلزنان بازی است.  سابرینا یونسکو ، ملکه دو گانه سه گانه ، می تواند اولین کسی باشد که دو امتیاز در دبلیو کسب می کند.

همانطور که لیگ به موفقیت خود ادامه می دهد ، در جدول بسیار گسترش یافته است.  ستاره های آینده با بدست آوردن عناوین دنباله دارها هنوز به دنیا نیامده اند ، اما بازی را پیش رو ادامه خواهند داد.  هر کلاس از پیش نویس ها اثبات کننده رشد W است.

تمام 25 سال را بشمارید.  اکنون می توانید آن را به عنوان بخشی از یک تصویر بزرگ علامت گذاری کنید.  ربع قرن.  این بدان معناست که WNBA برای ماندن در اینجا حضور دارد.  و برای ربع قرن آینده رشد کنید.

بررسی بیشتر فصل WNBA توسط Yahoo Sports:

  • عرفان رضاپوری