سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

پیوندها

ونکوور – گروهی از محققان که پنج سال به جمع آوری و تجزیه و تحلیل خز خرس های قطبی نادر ، قبل از میلاد پرداختند ، برخی از یافته های خود را منتشر کردند.

ارواح یافت شده در مناطق ساحلی مرکزی و شمالی برای Kitasoo Xaixais و Gitga’at First Nations دارای اهمیت فرهنگی هستند و شانس دیدن آنها در طبیعت گردشگران بوم گردی را از سراسر جهان به خود جذب می کند.  محققان می خواهند در مورد رژیم غذایی و نیازهای زیستگاهی خرس هایی که دارای جهش ژنتیکی نادر هستند بیشتر بدانند.

کریستینا سرویس ، محقق در Kitasoo Xaixais First. Nation ، اظهار داشت: “علاقه زیادی به دولت های محلی ملل اول وجود دارد که این خرس ها را مدیریت می کنند تا مطمئن شوند که ما زیستگاه مناسب برای آنها فراهم می کنیم و تصمیمات خشکی و دریایی را به نفع خرس ها اتخاذ می کنیم.”

خرس های الکلی همان خرس های سیاه ساحلی هستند ، اما به دلیل یک جهش ژنتیکی نادر ، پوست آنها بور است.

دفتر گفت: “به دلیل این ویژگی مغلوب ژنتیکی نادر ، آنها یک پوشش سفید قابل توجه دارند.”

با این حال ، برخی از خرس های سیاه با پوشش سیاه “ناقلین رذیل” ژن هستند.  اگرچه آنها جهش ژنی را در DNA خود دارند ، اما هنوز سیاه به نظر می رسند.

آخرین مطالعه وی ، که در آوریل منتشر شد ، قانع کننده نبود ، اما نکاتی را در مورد اینکه روح و خرس های سیاه حامل نوع ژنتیکی چه غذایی می خورند ، پیشنهاد داد.  سپس او آن را با خرس های روکش سیاه مقایسه می کند که نوع ژنتیکی را ندارند.

“این قطعه به ویژه رژیم های غذایی را بررسی کرد و به نوعی فهمید که چه نوع رژیم غذایی برای این خرس ها مهم است.”

این سرویس در خارج از Clemtu ، یک شهر کوچک در ساحل مرکزی بریتیش کلمبیا ، درست در شمال بلا بلا مستقر است.  این مطالعه که با مشارکت Kitasoo و Gitga’at First Nations انجام شده است ، بخشی از یک پروژه طولانی مدت نظارت بر خرس است و بودجه ای از کمک های مالی دانشگاهی و چندین گروه زیست محیطی از جمله بنیاد حفاظت از جنگل های باران و جزر و مد کانادا دریافت کرده است.

برای این مطالعه ، سرویس و همکارانش به سرزمین های دو ملت رفتند و هر بهار بین سال های 2012 و 2017 در خرس ها ساکن شدند. در آنجا ، آنها نمونه هایی از پوست خرس ها را جمع آوری کردند و سپس “امضاهای” شیمیایی رشته های مو را بررسی کردند.  برای انجام این کار ، آنها انبوهی از شاخه ها و خزه ها را با محلول متعفنی که خرس ها را به خود جلب می کند غرق کردند.  سپس آنها سیمهای خاردار را در اطراف این شمع قرار دادند.  با نزدیک شدن خرس ها به توده ، مقداری از خز آنها روی سیم گرفتار شد.

دفتر گفت: “خرس ها در بهار ریخته می شوند یا می ریزند ، بنابراین وقتی حیوان خود را روی کمر خود بکشید و بلافاصله یک مشت مو داشته باشید ، همان حیوان خانگی است.”

“وقتی آنها از سیم خاردارها عبور می کنند تا بو را بررسی کنند ، ما یک تکه از موهای آنها را می گیریم.”

وی گفت ، اگر سیم خاردار به نظر ماده ای تهاجمی است ، دیگر نیازی به نگرانی نیست.

“این در واقع فقط مو را می گیرد ، به حیوان آسیب نمی رساند.”

محققان خز را از سه گونه مختلف خرس سیاه جمع آوری کردند و آنها را مقایسه کردند.  نتایج مطالعه “از نظر آماری قابل توجه” نیستند – به این معنی که نتیجه گیری نمی کنند و “شواهد واقعاً جدی” ارائه نمی دهند – اما نکاتی در مورد نقش ماهی قزل آلا در رژیم غذایی خرس های روح ارائه می دهند.

خرس های سفید و رژیم های غذایی حامل های ژن سیاه “دزدکی” به سطوح کمی “امضای دریایی” تبدیل شده اند.  به عبارت دیگر ، این مطالعه به رژیم غذایی بیشتر مبتنی بر ماهی قزل آلا برای حامل های ژن اشاره دارد.

تحقیقات قبلی دانشمندان دیگر نشان داده است که خرس های قطبی در هنگام ماهیگیری بهتر از خرس های سیاه هستند ، فکر می کنند این به این دلیل است که آنها خود را به خوبی در آسمان مبدل می کنند و باعث می شود ماهی قزل آلا از آنها اجتناب کند.

این دفتر گفت درک این نکته مهم است که آخرین یافته های آن تفاوت زیادی بین رژیم های غذایی نشان نمی دهد ، اما “اطلاعات کمی برای گرفتن از آن وجود دارد”.

وی گفت ، نتایج از نظر مدیریت جالب است و مطابق با گفته های Kitasoo Xaixais و Gitga’at First Nations در مورد اهمیت ماهی قزل آلا برای خرس های معنوی است.

وی گفت: “اگرچه عدم قطعیت زیادی وجود دارد ، اما ما هنوز مطمئن هستیم که ما همچنان تلاش خود را برای مدیریت ماهی قزل آلا برای این خرس ها انجام می دهیم و منابع برای این خرس ها واقعاً مهم است.”

• عرفان رضاپوری