سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

پیوندها

 

تورنتو – اختلاف بین یک شرکت آبزی پروری خارجی و محافظان محلی و مجریان تور در سواحل ونکوور ، بریتیش کلمبیا ، بر سر برنامه ریزی برای ریختن سموم دفع آفات در آب در جریان است.

Cermaq ، یک شرکت ژاپنی که یک مزرعه پرورش ماهی قزل آلا را در نزدیکی توفینو ، بریتیش کلمبیا اداره می کند ، به دنبال تأیید برای ریختن نزدیک به یک میلیون گالن سموم دفع آفات در آبهای ذخیره گاه زیست کره Clayoquot است.

این سموم دفع آفات حاوی پراکسید هیدروژن است و Cermaq می خواهد از آن برای از بین بردن شپش دریایی استفاده کند ، که بر ماهی قزل آلا پرورش یافته در ماهی سالمون تأثیر می گذارد.  این شرکت در حال حاضر دارای مجوز سه ساله برای دفع سموم دفع آفات در آب است ، اما به دنبال تمدید مجوز است زیرا قرار است در سال جاری منقضی شود.

اما Clayoquot Sound همچنین محل تغذیه نهنگهای خاکستری مهاجر است.  متخصصان حفاظت از محیط زیست مانند بانی گلامبک ، رهبری گروهی را که فعالیت های دریایی را در Clayoquot Sound کنترل می کند ، نگران هستند که این سموم باعث می شود غذای نهنگ هایی مانند کریل و سایر سخت پوستان از بین برود.

گلامبک به سی تی وی نیوز گفت: “نهنگ های خاکستری از چند سال گذشته در تلاش برای یافتن غذا بوده اند.”

اپراتورهای تور مانند لئونارد جان از اهوازت اول ملت ، که به تماشای نهنگ به عنوان یک بخش اساسی از تجارت خود اعتماد می کنند ، نیز همین نگرانی ها را ابراز کرده اند.

جان به CTV News گفت: “من بسیار نگران این هستم که این مزارع پرورش ماهی در Hahoolthee ، قلمرو ما ریخته شود.”

جان فورد ، مجری تور دیگر ، معتقد است که دادن مجوز دیگر سموم دفع آفات برای Cermaq باعث سودمندی این صنعت نسبت به صنعت دیگر می شود.

فورد به CTV News گفت: “برای زندگی من ، نمی توانم درک کنم که چرا مجاز است.”  “من نمی فهمم که چگونه یک صنعت می تواند از مزایای اقتصادی صنعت دیگر بهره مند شود.”

Cermaq در بیانیه نامه الکترونیکی خود اظهار داشت که با توجه به ناپایدار بودن پراکسید هیدروژن ، آفت کش قبل از ریختن و تجزیه طبیعی در آب اقیانوس رقیق شده است.

این شرکت همچنین به CTV News گفت که مقادیر بالای پراکسید هیدروژن “می تواند تأثیر منفی بر روی سخت پوستان در مرحله لارو داشته باشد” ، و گفت که “بسیار بعید است” که مقادیر بالای این ماده شیمیایی با استفاده عادی ترشح شود.

وی گفت: “ما از رویکرد خود استفاده می کنیم و برای همه عقاید آزاد هستیم. ما سخت تلاش می کنیم تا به استانداردهای بهتر از بهترین روشهای جهانی و همچنین استانداردهای تعیین شده توسط ملت ملت آهوشت ، که در قلمرو آن در Clayoquot Sound کار می کنیم ، برسیم.” شرکت.

دولت استانی پیش از میلاد مهلتی برای تصمیم گیری در مورد تمدید مجوز ندارد.  جورج هیمن ، وزیر محیط زیست و تغییرات اقلیمی گفت که این آفت کش “به طور م perثر پراکسید هیدروژن است و به هیدروژن و اکسیژن تجزیه می شود.”

Cermaq همچنین گفت که در مشورت با ملت آهوشت شرکت داشته است.

  • عرفان رضاپوری