سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

پیوندها

اتلا راجندر ، وزیر بهداشت سابق تلانگانا ، احتمالاً امروز به BJP پیوست

عرفان رضاپوری | دوشنبه, ۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۲۲ ق.ظ

 

هنگامی که وزیر ارشد K Chandrashekar Rao به اتهام زمین خواری از کابینه اخراج شد ، وزیر سابق Telangana و MLA ، Eatala Rajender از سمت خود در مجمع استعفا داد.  ااتالا احتمالاً طی چند روز با حضور رهبران ملی خود به BJP در دهلی پیوست.

وزیر سابق روز شنبه در نامه ای خطاب به رئیس مجلس ، به عنوان نیابت حوزوبان استعفا داد و نتیجه آن فوری بود.  وی هفته گذشته حزب را ترک کرده بود و به وابستگی 19 ساله خود به TRS پایان داد.

روز جمعه ، تیمی از مدیران ارشد BJP ، از جمله رئیس Telangana ، تارون چوگ ، از محل اقامت Eatala بازدید کردند.

ایتالا راجندر یکی از اعضای بنیانگذار TRS بود و نقشی اساسی در جنبش دولت در Telangana داشت.  او در اولین دوره TRS Supremo K Chandrashekhar Rao (KCR) به عنوان رئیس وزیر وزیر دارایی ایالتی بود و در سال 2019 به عنوان وزیر بهداشت منصوب شد.

ادعاهای زمین خواری

ایتالا راجندر به گرفتن زمین از کشاورزان در روستاهای Achampeta و Hakimpet در منطقه Medak متهم شده است که منجر به برکناری وی از کابینه Telangana شده است.  Jamuna Hatcheries Private Limited ، متعلق به خانواده راجندر ، به تجاوز به 66 هکتار زمین متهم شده است.  Jamuna Hatcheries Private Limited همچنین ادعا کرد که بر اساس قانون تبدیل زمین Telangana در سال 2006 سوله ها ، سکوها و سازه های عظیم پرنده ای ساخته است بدون اینکه مراحل تبدیل زمین غیر کشاورزی را دریافت کند.

KCR تحقیق در مورد اتهامات دبیر کل سامش کومار و DG Vigilance Poornachander Rao را هدایت کرد و راجندر را در 2 مه از کابینه اخراج کرد.  یک روز بعد ، دولت ایالتی یک کمیسیون سه نفره به ریاست پنچایات راج و کمیساریای توسعه روستایی M Raghunandan Rao تشکیل داد تا ادعاهای زمین خواری را بررسی کند.  چندین حزب از جمله کنگره ، BJP و Telangana Jana Samithi پس از تأثیرات آن بر TRS به راجندر مراجعه کردند.

برای روزنامه نگاری عمیق ، عینی و مهمتر از همه متعادل ، برای عضویت در مجله Outlook اینجا را کلیک کنید

  • عرفان رضاپوری