آمستردام در حال آزمایش قایق های مستقل برقی در کانال های خود است
AMSTERDAM – اتومبیل های برقی ، رقابت خود را برآورده کنید. قایق های برقی در راه هستند.
آمستردام وقتی به دنبال راهی برای کاهش ترافیک در خیابان های شلوغ خود بود ، لازم نبود خیلی دور نگاه کند. کانال های پایتخت هلند مدتها قبل از اینکه ماشین ها و کامیون هایی که با موتورهای احتراق داخلی آلوده می شوند جاده های باریک آن را مسدود کنند برای حمل و نقل استفاده می شد.
بیش از 100 کیلومتر از آبراه های شهر که قبلاً در تاریخ دریایی غوطه ور شده اند ، باید برای انجام وظایفی از جمله حمل و نقل مسافر و جمع آوری زباله ، میزبان نمونه های اولیه قایق های آینده نگرانه – شناورهای برقی کوچک و کاملاً مستقل باشند.
م Theسسه راه حل های پیشرفته شهری آمستردام و م Instituteسسه فناوری ماساچوست در حال همکاری در پروژه Roboat هستند که هدف آن ایجاد روش های جدید برای پیمایش در آبراه های جهان بدون دست انسان پشت فرمان است.
استفان ون دایک ، مدیر نوآوری در انستیتوی آمستردام ، گفت این فناوری “برای عملیات بندر بسیار پیچیده ، جایی که کشتی های زیادی دارید و کشتی های زیادی و اسکله ها و اسکله های زیادی دارید” بسیار مناسب است. در آنجا شما می توانید با استفاده از سیستم های خودمختار امنیت را بهبود ببخشید ، اما آنها همچنین باعث کارآیی بیشتر می شوند و در حالت 24/7 است. “
در تظاهرات اخیر ، یک قایق برقی 4 متری (13 فوت) از کنار ماکت بزرگ کشتی تجاری سه قرن آمستردام عبور کرد و تصویری از گذشته و آینده دریایی این شهر ارائه داد.
سپس باید یاد بگیرید که از طریق ترافیک در کانال های آمستردام ، که پر از قایق های خصوصی و سفرهای دریایی در کانال ها برای گردشگران است ، مانور دهید.
این ربات ها دارای ملخ نارنجی و چهار فشار هستند که توسط باتری برقی کار می کنند. آنها می توانند حدود 4 مایل در ساعت (6 کیلومتر در ساعت) حرکت کنند و بسته به نوع باتری و بار ، می توانند 12 تا 24 ساعت کار کنند.
آنها از راه دور توسط رایانه ای کنترل می شوند که داده های دوربین ها و حسگرهایی را که مناطق اطراف رگ را اسکن می کنند پردازش می کند و اشیا. ساکن و متحرک را تشخیص می دهد. کشتی ها مدولار هستند ، بنابراین می توانند به راحتی برای اهداف مختلف سازگار شوند ، حمل بار یا کارگر.
توسعه دهندگان می گویند که هنوز دو تا چهار سال برای بهبود فن آوری خود مدیریت نیاز دارند.
مهندس مکاترونیک ، رانس دورنبوش ، گفت: “این عمدتا به این دلیل است که ما می خواهیم کاملاً مطمئن باشیم که می توانیم با خیال راحت در کانال ها حرکت کنیم.” “در حال حاضر خودمختاری داریم ، اما یکی از مراحل بعدی این است که مطمئن شویم در واقع می توانیم با هر نوع وضعیتی که ممکن است در کانال ها روبرو شویم ، کنار بیاییم.”
قبل از اینکه قایقها کار کنند ، توسعه دهندگان آنها نیز باید از موانع قانونی و حریم خصوصی آگاه باشند.
ون دیک گفت: “ما به طور فعال با وزارتخانه ها و قانونگذاران در حال کار هستیم تا مشخص کنیم که چه جنبه های قانونی خاصی باید تغییر داده شود تا عملکرد کاملا مستقل فراهم شود.”
او می گوید استفاده از داده های دوربین ها و اسکنرهای قایق ها “به گونه ای توسعه یافته است که ما افرادی را که در جاده ها حرکت می کنند شناسایی نکنیم. بنابراین از این نظر ، حریم خصوصی تضمین می شود.”
——
کوردر از لاهه همکاری کرد.
- ۰۰/۰۳/۱۳