سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

سنترال نیوز

مرکز انواع خبر های جذاب

پیوندها

جان مک آفی ، خالق آنتی ویروس در یک زندان اسپانیا مرده پیدا شد

عرفان رضاپوری | پنجشنبه, ۳ تیر ۱۴۰۰، ۰۳:۵۹ ق.ظ

 

یک مقام دولتی روز چهارشنبه به آسوشیتدپرس گفت: جان مک آفی ، خالق نرم افزار ضد ویروس مک آفی ، در سلول خود در زندان نزدیک بارسلونا مرده پیدا شد.

مقامات علت مرگ را اعلام نکردند.

ساعاتی قبل ، دادگاه اسپانیا حکم مقدماتی را به نفع استرداد سرمایه دار 75 ساله به ایالات متحده صادر کرد تا با اتهامات کیفری مربوط به مالیات هایی که ممکن است چندین دهه زندان داشته باشد ، روبرو شود.

بر اساس بیانیه دولت منطقه ای کاتالونیا ، مأموران امنیتی زندان Brians 2 در نزدیکی شهر شمال شرقی اسپانیا سعی در احیای وی داشتند اما تیم پزشکی زندان سرانجام مرگ وی را تأیید کردند.

در این بیانیه آمده است: “هیأت قضایی برای تحقیق در مورد علت مرگ وارد شده است” و افزود: “همه چیز نشان دهنده مرگ توسط خودکشی است.”

در این بیانیه نام مک آفی مشخص نشده است ، اما گفته می شود وی یک شهروند 75 ساله آمریکایی است که در انتظار استرداد به کشور است.

یک منبع از دولت کاتالان ، آشنا به این واقعه ، که مجاز به ذکر در گزارش های رسانه ای نیست ، به AP تأیید کرد که مرد کشته شده مک آفی است.

این اتهامات انگیزه های سیاسی دارد

دادگاه ملی اسپانیا روز دوشنبه حکم استرداد مک آفی را صادر کرد ، وی در اوایل ماه جاری استدلال کرد که ادعاهای دادستان تنسی علیه وی با انگیزه های سیاسی صورت گرفته و در صورت بازگشت به ایالات متحده ، او بقیه عمر خود را در زندان سپری خواهد کرد.

رای دادگاه روز چهارشنبه اعلام شد و قابل فرجام خواهی است.  هرگونه دستور نهایی استرداد نیز باید توسط کابینه اسپانیا تأیید شود.

مک آفی در اکتبر گذشته در فرودگاه بین المللی بارسلونا دستگیر شد.  در آن زمان ، قاضی در حالی که منتظر نتیجه دادرسی استرداد بود ، بازداشت وی را صادر کرد.

مک آفی پس از فروش سهام خود در یک شرکت تولید نرم افزار ضد ویروس به نام وی در اوایل دهه 1990 ، زندگی عجیب و غریبی را تجربه کرد.

پیشنهادات سیاسی ، بازداشت در جمهوری دومنیکن

وی دو بار نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده شده و در بحث های ریاست جمهوری حزب لیبرتاریان در سال 2016 شرکت داشته است.

مقامات کارائیب در آن زمان گفتند ، در ژوئیه 2019 ، مک آفی در جمهوری دومنیکن پس از مظنون شدن او و پنج نفر دیگر به مسافرت با قایق تفریحی حامل سلاح های کالیبر بالا ، مهمات و تجهیزات به سبک نظامی ، از بازداشت در جمهوری دومینیکن آزاد شد.

مک آفی ، در عکسی که در دسامبر سال 2012 در ساحل میامی ، فلوریدا گرفته شده است ، ادعا می کند که اتهاماتی که وی در ایالات متحده با آن روبرو است دارای انگیزه های سیاسی است. (جو اسکیپر / رویترز)

مک فی در اکتبر گذشته در تنسی متهم به فرار مالیاتی شد زیرا در هنگام مشاوره ، تعامل و فروش حقوق داستان مستند خود در گزارش درآمد حاصل از تبلیغ ارزهای رمزپایه ، گزارش نکرد.  اتهامات کیفری شامل حبس تا 30 سال است.

آخرین پست از حساب توییتر مک آفی بازتوییت پیام روز پدر از همسرش ، جنیس مک آفی بود.

در این گزارش آمده است: “این هشت ماهی که جان در زندان اسپانیا گذراند ، به ویژه از نظر روحی و جسمی و مالی از نظر سلامتی کاملاً دشوار بود ، اما مانع ادامه صحبت های واقعی او با مقامات نمی شود.”

سفارت ایالات متحده در مادرید بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

  • عرفان رضاپوری